Sorg i stallet!!!

B

BumbleBee

Min häst gick igenom staketet den 29 mars och har stått på djursjukhus sedan dess. Under 12 dagar med otaliga röntgningar har inget upptäckts förutom sårskadan strax under karpalleden som läkt fint. Efter en vecka var hon ohalt i skritt och allt såg bra ut. Efter 12 dagar upptäcks plötsligt en förskjutning i karpalleden!!! och efter 14 dagar upptäcks en väldigt ful hovledsfraktur så då blev vi tvungna att avliva henne. Mår fruktansvärt dåligt av att hon stått så länge innan detta upptäcks och haft ont helt i onödan.
Lotta
 
Sv: Sorg i stallet!!!

Anklaga inte dig själv! Ni har gjort vad ni kunde, även om det är tröstlösa ord så kunde ni inte gjort mer!

Förstår att ni sörjer, det är aldrig lätt att förstå meningen med sådana händelser, hoppas att ni kan glädjas åt minnena.
 
Sv: Sorg i stallet!!!

Låter ju ganska egendomligt det här hästen blir inte ohalt i skritt med en hovledsfraktur. Likadant en förskjutning i karpalleden skulle de ju sett på röntgen direkt... Man kan nästan undra lite över vad som hänt med hästen uppe på djursjukhuset i mina öron låter det mer som om hon skadat sig ytterligare där uppe. Har ni ifråga satt hur de har kunnat missa detta från början (om det nu verkligen fanns där då)?
 
Sv: Sorg i stallet!!!

Visst har jag funderat precis så som du skriver gylle och det känns märkligt. Ska ringa och prata med vet. men det får bli efter helgen när jag lugnat mig lite.

Vi har mycket minnen med denna häst Carola. När hon kom till oss var hon väldigt aggressiv och bedrövlig men efter ett tag var hon en mycket trevlig häst. Så jag vet att hon haft det bra här hos oss och att vi nu gjort allt som gick att göra men ändå....
 
Sv: Sorg i stallet!!!

Tråkigt med sin häst. :cry: Tyvärr är det så att alla frakturer inte syns på röntgen från början. Föskjutningar i karpalleden vet jag inget om och hälta kan ibland visa sig senare vid frakturer.
 

Liknande trådar

Hoppning Som vissa vet så har mitt senaste hästår varit synnerligen dramatiskt, och inte speciellt roligt. Förra våren (2004) så bestämde jag mig...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Liten hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp