Status
Stängd för vidare inlägg.
I morse ringde mamma mig, jag hörde våran katt som vi haft sen 2006 skrek i bakgrunden. Hon ville låna våran kattbur för Tyson som katten heter mådde inte bra. Han verkade ha nåt anfall av något slag. Hon kastade sig in i bilen, körde till mig, jag kastade in buren i bilen och iväg for vi för att hämta Tyson och åka till veterinären.

När vi kom tillbaka var det läskigt tyst i huset. Mammas sambo sa att Tyson låg under soffan, troligen levde han inte längre. Vi drog fram soffan och där låg han, helt livlös, som om han sov.

Jag tog upp honom i famnen. Snusade honom lite i pälsen. Tårarna rann, han var borta. Jag tog det hårdare än jag ville, känner mig helt tom. Han var den enda vi hade kvar i livet sen vi flyttade till Värmland. Först dog Rajja våran hund i cancer och nu Tyson, 13 år gammal.

Nästa vecka ska jag ringa kliniken och göra en hälsokoll på våra två skatter :heart
 

Det är fantastiskt/fruktansvärt hur de små lurviga fyrbeningarna tar över våra hjärtan. Vi (jag och katten) skickar våra hälsningar och tröst.

1569085391220.png


Vetkoll är alltid bra, bättre en gång för mycket än en gång för lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hoppas på uppehållsväder i eftermiddag. Permon på laddning, spinnande katt i knät... Jag ska ta en sväng mot Hovsta i em (utan...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 603
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp