sorry måste bara fråga en fråga till...

P

Philomena

nu kom jag på en fråga till som jag gått och grubblat på... när trillar hingstarnas kulor ner?

( tur att dessa forum finns så att man kan fråga :cool: )
 
Finns ingen exakt tidpunkt för det har jag märkt, men vid ca 8 - 12 månaders ålder brukar *dom* stanna nere (ibland tidigare.. ibland ngt senare)!

Mvh :)/Bia
 
Sv: sorry måste bara fråga en fråga till...

Det undrade faktiskt jag med :devil: Skojja äähh
 
Sv: sorry måste bara fråga en fråga till...

på min ena 1½ årshingst så har kulorna inte kommit ner helt. Den ena är nästan nere och den andra guppar lite upp och ner. Han är lägst i rangordning. Är inte så orolig de kommer ner med tiden. I hans fall så vet vi att de kommer ner.
 
Sv: sorry måste bara fråga en fråga till...

Min hingst hade förvisso båda kulorna nere men den ena var så undantryckt o outvecklad att jag blev orolig om den inte ramlat ner. Jag tillkallade veterinär, man blir ju orolig han ska ju bli avelshingst e det tänkt:) Hon bekräftade att de var nere(2år gammal då) men att den ena som sagt var mkt liten...vi hoppades att det inte skulle ge några problem vid en visning eller i dräktighetsstatistiken.

Men:)...efter att min vrålsugna ponnysto smet in i hingstens hage o grabben tog chansen att ta sig en omgång så flög den sista stenen ner o växte till sig på bara en vecka!!!
Märkligt?!
 
Sv: sorry måste bara fråga en fråga till...

Min åring hade båda kulorna nere vid ½ års ålder. Kanske tom tidigare, men det var först då som jag kollade...
 
Sv: sorry måste bara fråga en fråga till...

"normalt" är ett farligt ord ;)

Jag har set "allt, mellan 6 månader till 3 år... Jag anser inte man ska få panik om kulorna vandrar upp och ner i 2 årsåldern... det brukar ordna sig... Däremot om du aldrig känt kulorna nera i den åldern, då ligger de antagligen uppe i bukhålan, och då får man nog räkna med en klapphingstoperation...
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 958
Senast: Linda_A
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag är kass i ländryggen, konstaterat med både MR och CT. Och det har blivit sämre sedan senaste undersökningen för 1½ år sedan. 🙄...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: ameo
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp