Bukefalos 28 år!

SOS Giovanni is going down (aka den skadade gipsfiguren)

R

Raderad medlem 68338

Råkade tappa en blomkruka på min älskade porslins-staty Giovanni. Han är en italiensk vinthund och typ min käraste ägodel. Dessutom unik i sitt slag. Han fick ett stort hål på ena bakbenet. Lyckades limma ihop två stora bitar och det blev väl hyfsat ok men en liten bit fattas och jag hittar inte den. Kanske smulats sönder (den verkar inte ligga inuti honom och vågar ändå inte rodda runt för mkt med honom nu, han är säkert lite extra skör.

Såhär ser stackarn ut nu... 😫🥺😭😢💔

5CE17A2C-E123-4E8D-8036-576D7D26D66E.jpeg


Nu till frågan: hur tätar jag hålet? Pattex? Fogmassa? Tänker att jag måste lacka över sen med ngn klar typ ”porslinslack”.
Bäst vore såklart att ta honom till ngn expert men han är 1 meter hög ich gammal och skör så risken känns för stor...

(Förlåt mig Giovanni! 😭💔)
Hjälp mig händiga Bukefalister?
 
Jag tänker på hur man lagar kinesiskt porslin, med guld på något sätt, det hade passat in och funkar kanske även när det är borta en bit sådär?
 
Kanske går att sätta på ett gipsplåster för att täcka hålet, sedan spackla, sandpappra så det smälter in och sist måla över.

Är på semester nu men ska ta tag i stackarn när jag kommer hem. Har också funderat på nån typ av plåster och sen täcka. Är svårt när man inte kan hålla emot på andra sidan liksom 😅
 
Har inget tips men vill bara säga att man blir så härligt glad av din inredningsstil. Alla (inklusive jag själv) är så tråkiga och fega. Hur mycket grå färg har sålts senaste åren egentligen?

Tack snälla 🥰
 
Jag tänker på hur man lagar kinesiskt porslin, med guld på något sätt, det hade passat in och funkar kanske även när det är borta en bit sådär?
Blir det inte guldfärgat då?

Något får mig ändå att tro att Giovanni skulle passa i ett guldfärgat battle wound, allt enligt Urban Dictionarys definition: "the cuts, scrapes, bruises, bad tattoos, burns and minor disfigurements one discovers the morning after a night of heavy drinking; remnants usually lasting 6-26 months and at the expence of whatever you were wearing. Everyone remembers how it got there except you."
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp