Bukefalos 28 år!

Sov gott Skroffan <3

Lona

Trådstartare
Min härliga, underbara lilla cairnterrier Skroffan finns inte mer.
Hon föddes med ett fel på njurarna som gör att de flesta drabbade hundar inte ens når ettårsåldern, ytterst få blir över två år.
Trots detta blev Skroffan nästan 7,5 år och så sent som för en knapp vecka sedan var hon en synnerligen pigg och glad hund som njöt av sommaren.
Natten mot i lördags blev hon dålig, hon ville inte äta och var hängig. Tidigt på morgonen blev hon inlagd på Blå Stjärnan, njurarna var inte sämre än vanligt men något var fel med hennes mage, det verkade vara delvis stopp någonstans i mag- tarmkanalen.
Det var början på en fem dagar lång känslomässig berg- och dalbana där jag pendlade mellan hopp och förtvivlan allteftersom vi fick olika besked från veterinären.
På tisdagen fick jag ta hem henne på prov men när jag såg hur dålig hon var blev jag tveksam. Efter några timmar var vi tillbaks på djursjukhuset och hon blev inlagd igen, den här gången på IVA.
Någonstans under vägen orkade inte hennes redan dåliga njurar längre utan lade av.
När jag fick träffa henne på onsdagen så var det tunga beslutet helt självklart och en liten stund senare fick hon somna in i min famn.

Hon var en överlevare utan dess like men nu slipper hon kämpa mer.
Sov gott älskade Skroffan! Tack för de fantastiska och roliga år vi fick tillsammans och för att du aldrig gav upp :heart
 
Beklagar sorgen :(

Om du har ett googelkonto kan du hämta dina bilder därifrån. Kopiera bara. Sen klickar du på den lilla rutan ovanför skrivfältet här där det ser ut som ett berg i bild.....klistra in på raden som kommer upp.
Lycka till/ Voff
 
Fy så tråkigt Lona, men så underbart att ni fick ett så långt liv ihop ändå! Det tyder ju också på att hon hade det riktigt bra hos dig och kanske gör tanken på det att du lättare orkar med allt nu?
 
Beklagar.

Du måste ha bilden utlagd någonstans på internet. Har du den t ex på facebook kan du kopiera länken hit.
 
Åh, Lona, så hemskt sorgligt! :cry:

Vi vet ju hur otroligt du har kämpat för hennes hälsa, att hon fick bli så gammal som hon blev är verkligen fantastiskt ändå. Det förtar ju inget av sorgen, men hon kunde inte ha hamnat hos en bättre matte!

(Jag använder imgur för att lägga upp bilder, tycker dra-och-släpp är väldigt smidigt och så får man länkar till varje bild.)
 
Det var ledsamt att höra. Hon måste ha haft det fantastiskt bra med dig som klarade sig så länge med sjukdomen.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 638
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 983
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 051
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
Gravid - 1år Hej jag heter Californication och jag är gravid. Och jag hatar det. Hatar. Varning för gnäll. Jag hade någon naiv, romantisk dröm om...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
18 272
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp