Bukefalos 28 år!

"Sova-Hela-Natten-Kuren"

Q

qrumelur

Låg igårkväll och läste om "Sova-hela-natten"-kuren.
Jag kunde inte sova efteråt.

Kan jag ha missuppfattat?
Som jag förstått det så menar författaren att man ska gömma sig/stå i mörket- absolut inte prata med eller röra vid barnet, utan istället gunga/skaka vagnen med så stor kraft man bara kan tills barnet blir tyst/somnar. Att det här kan pågå i upprepade sessioner på allt från 20 till 45 minuters och i flera nätter efter varandra är helt normalt.

är det så det är tänkt?
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Du har nog inte missforstatt. Ibland ar det bra att lasa sant ocksa, sa man vet vad man ska ta avstand fran.

/icke ett Anna Wahlgren fan
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Så har även jag tolkat det. Samt att det är fullständigt normalt att barnet skriker tills det kräks och då ska man försöka byta sängkläderna utan att tända lampan, prata eller ta upp barnet.
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Låg igårkväll och läste om "Sova-hela-natten"-kuren.
Jag kunde inte sova efteråt.

Det funkade inte på dig alltså?? :angel:
Sorry - kunde inte låta bli ;)

Men allvarligt, låter det som en bra metod?
INTE i mina öron iallfall....
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Skämtar ni? Jag har helt missat denna människa, men hon verkar ju helt vidrig. Hur kan man låta sitt barn skrika tills de kräks? :crazy:

Usch, mår riktigt dåligt av bara tanken. :(
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Nej vi skamtar inte. Det finns massor av manniskor som tycker hon ar jattebra. Hon har ett diskussionsforum, kan vara intressant att kika in dar och lasa. Sjalv blev jag acklad och radd. Det finns en blogg som har sparat alla hennes raderade tradar, de ar helt sjuka.
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Va?:eek: Min spontana tanke var att jag skulle anmält människan till socialtjänsten om jag fick höra om något sådant.
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Tyvärr inte.
Hon har riktigt skumma ideer, den där människan.
Den ena metoden värre än den andra :crazy:
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Men herre jäklars......Ni skämtar inte?? :crazy: Jag har oxå helt missat denna människa......Ingen förlust....Alltså, det finns ju folk till allt....FYY!!
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Det ar alltid bra att lara sig om sina fiender.

Hela hennes synsatt pa barn och manniskor far mig att bli krakfardig, aven om folk har sagt att hennes bok Barnaboken delvis ar vettig. Jag har inte last den men jag har last pa hennes forum och en del av hennes kronikor.
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Vad otroligt skönt att läsa era kommentarer.

FÅR man råda folk hur som helst egentligen? jag tycker att det låter som misshandel att göra så. :-s

läste ett svar från författaren, då hon kritiserats -09 och där skriver hon att hon SJÄLV aldrig använt metoderna... men motiverar att det är bättre än att droga barnen, vilket enligt henne har varit alternativet. :crazy:

Samtidigt verkar det ju vara en hel del människor som använt/använder metoden och är jättenöjda, och ungarna också, efter ett par dygn... :cry:
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

en bra grej ur boken som vin provat är "ensamlek på morgonen".
dottern är i sin dagsäng och donar själv med sina prylar. hon verkar jättejättenöjd. en dag ville hon inte alls dock.
men vi kör inte utan koll. hon är i rummet intill och fyra föräldraöron lyssnar på helspänn efter missnöjda ljud....
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Men hur kan man tycka att metoderna är bra? Vilket barn mår bra av att skrika tills de kräks? Jag är helt chockad efter att ha läst om henne. Med alla mina gravidhormoner så sitter jag här och grinar, föreställer mig min dotter i en liknande sits och det skär i hjärtat.

/lottch, vars dotter sover hela nätterna utan att ha skakats till tystnad i en vagn i ett mörkt rum...
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Alltsa folk tycker val att det ar bra for nar barnet blivit kurat sa somnar det pa nolltid och sover hela natten. Det ar ju en lattnad for manga.

Men de flesta vill inte att deras barn ska veta att "det ar ingen som kommer anda sa det ar lika bra jag somnar". Sjalv foredrar jag "jag vet att mina foraldrar finns dar for mej alltid nar jag behover, sa jag kan sova lugnt och tryggt".
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Det som är mer obehagligt är att Anna W föreslås av flertalet BVC. Är man helt slut som förälder kanske man lyssnar på BVC eller på Anna W i ett läge där man verkligen inte orkar mer även om metoden känns fel egentligen. :(

Det fanns massor av klipp förr på hennes sida ( allt borttaget nu ) som enligt mig var ren och skär barnmisshandel ...
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Och pojken som slog huvudet så kraftigt i spälsängen att han fick stora bulor och blåmärken. Och sängen flyttades en halvmeter från väggen och AW och hennes anhängare bara pushade och sa fortsätt... 30 dagar senare var pojken ett vrak och föräldrarna likaså.
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Det ar alltid bra att lara sig om sina fiender.

Hela hennes synsatt pa barn och manniskor far mig att bli krakfardig, aven om folk har sagt att hennes bok Barnaboken delvis ar vettig. Jag har inte last den men jag har last pa hennes forum och en del av hennes kronikor.

Jag har Barnaboken hemma och det jag läst i början av den verkar faktiskt vettigt. Så allt som kommer från henne är nog inte vansinne. Sömnmetoden som beskrivs är dock inget jag tänker prova. Alla är unika och en metod fungerar inte på alla. Våra metoder med att få sonen att sova fungerar säkert inte på alla barn heller.

Man kanske får tänka på att hennes metoder och idéer uppkommer från en tid tillbaka och hon var nog ensam en del med ganska många fler barn än vad genomsnittsföräldern har idag.
 
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Jag tycker det sista du skrev inte på något sätt gör det mer försvarbart. Nej boken blir inte på långa vägar lika gripande, just eftersom det förklaras mer allmänt och generellt.

Men henne åsikt återspeglas i var tragisk film som hon lade ut för att lära allmänheten och då får boken en helt annan innebörd och en mer rättvis sådan enligt mig :/
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har börjat vakna på nätterna. I natt vaknade jag första gången före midnatt och hade då drömt. Sen vaknade jag ett flertal gånger...
Svar
12
· Visningar
1 340
Senast: Wille
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
17 035
Senast: Sar
·
Gravid - 1år Jag har förstått att sömnen är väldigt varierande hos bebisar och att det är helt normalt att vakna ofta och äta på natten m.m Men nu...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 151
Senast: Lo_
·
Småbarn Det börjar bli helt outhärdligt att inte få sova om nätterna. På 20 månader har vi inte fått sova en enda natt och nu senaste 3 mån har...
2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: Alindra2000
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp