Sova med hörlurar

Soapbubble

Trådstartare
Någon här som behöver en podd eller liknande för att kunna somna? Vad använder ni för hörlurar?

Jag lyssnar på samma podd om jag vaknar mitt i natten för att kunna somna om, men mina hörlurar är inte alls är bekväma att sova med. Så jag har funderat på köpa speciella sovhörlurar. Det finns ett par stycken som ser ut som pannband eller sovmasker, men någon som har provat?
 
Någon här som behöver en podd eller liknande för att kunna somna? Vad använder ni för hörlurar?

Jag lyssnar på samma podd om jag vaknar mitt i natten för att kunna somna om, men mina hörlurar är inte alls är bekväma att sova med. Så jag har funderat på köpa speciella sovhörlurar. Det finns ett par stycken som ser ut som pannband eller sovmasker, men någon som har provat?
Jag lyssnar med AirPods, dom är bekväma och märks knappt av alls. Inte så billiga men dom är bra.
 
Någon här som behöver en podd eller liknande för att kunna somna? Vad använder ni för hörlurar?

Jag lyssnar på samma podd om jag vaknar mitt i natten för att kunna somna om, men mina hörlurar är inte alls är bekväma att sova med. Så jag har funderat på köpa speciella sovhörlurar. Det finns ett par stycken som ser ut som pannband eller sovmasker, men någon som har provat?
Jag använder de enkla som följer med när man köper telefonen. De sitter såpass löst i örat att de trillar ur sen under natten när man somnat.
 
@Lovisaleonora, @Grazing Jag har aldrig lyckats med in-ear hörlurar i vaket tillstånd så jag tror inte att det funkar när jag sover. Fast då kanske gör det inget om jag tappar dem. Ja, det låter som man kan tappa bort AirPods och det låter vansinnigt irriterande att leta efter dem varje morgon.
 
@Lovisaleonora, @Grazing Jag har aldrig lyckats med in-ear hörlurar i vaket tillstånd så jag tror inte att det funkar när jag sover. Fast då gör det inget om jag tappar dem. Ja, det låter som man kan tappa bort AirPods och det låter vansinnigt irriterande att leta efter dem varje morgon.
AirPods sitter bra, jag har aldrig tappat dom under natten. Dom sitter bättre än andra tycker jag..
 
Ska finnas riktade högtalare som en lägger i kudden eller hänger ovanför sängen. Jag har upplevt riktade högtalare i annat sammanhang och ljudet hörs verkligen bara om en är 'i strålen'. Kanske värt för att slippa krångel med lurar? Kan du inte ha in-ear så är det ju stora lurar som gäller och det fungerar ju bara om du ligger på rygg.
 
Jag har pannband med hörlurar. Funkar helt okej. Blir rätt varmt dock.
har även köpt sån hörlur man ska lägga under kudden men pga fel uttag så är inte dom provade än
 
Jag använder enklast möjliga med sladd och bara runda gummipluppar i öronen. De som följde med telefonen förr, med tre storlekar på gummipluppen så man kunde byta. De som är mer in ear-formade gör ont och blir knöliga för mig.
 
Har trådlösa vill inte ha en massa sladdar runt huvudet/halsen när jag ska sova. Köpte ett par billiga från ne*nnet för något år sedan. Perfekta när man sover i alla fall för min del.
 
Jag älskade mina Remax RM-610D. Små, bra fjärrkontroll för volymändring och bra ljud. Tyvärr åt valpen upp mina förra veckan, och de verkar stört omöjliga att få tag i längre 😭
 
Jag brukar helt sonika lägga telefonen under kudden och höja volymen tillräckligt mycket för att det ska höras genom kudden. Enligt min sambo hörs det knappt alls "utifrån" så att säga och han sova utan problem. Kanske värt att testa?
 
Jag brukar helt sonika lägga telefonen under kudden och höja volymen tillräckligt mycket för att det ska höras genom kudden. Enligt min sambo hörs det knappt alls "utifrån" så att säga och han sova utan problem. Kanske värt att testa?
Jag gör samma. Tycker det är obehagligt att sova med hörlurar.
 
Jag kör billiga att ha i örat. De går ofta sönder så jag köper verkligen billigast möjliga. Ligger jag på sidan så har jag bara lur i det örat som inte trycker mot kudden. Vill inte ha telefonen i sängen eftersom jag laddar den på natten (tänker brandrisk) utan den ligger på nattuksbordet. Hade också uppskattat någon form av trådlösa mjuka hörlurar att ha utanpå örat.
 
Jag provade hörlurarna som följde med telefonen och det funkar väl så där. De skaver i öronen och kräver en massa pyssel att få på plats. Det kanske är dags att sovträna med målet att inte sova med hörlurar.
 
Jag köpte förut sovhörlurar i sånt pannband typ. Funkade väl sådär. Tyckte pannbandet behövde sitta typ över ögonen för att hörlurarna skulle hamna rätt över öronen.
Och man hörde fortfarande för mkt av ljud utifrån.
Jag har dem alltså för att kunna sova utan att störas av ljud när jag ska sova.

Testade in ear. Men tycker de ramlar ur bara.
Så jag kör vanliga såna med sladd som följer med telefonen.
Det är inte bekvämt. Det kan tom skava så man få litet sår i ena örat. Men jag tar hellre det iom att jag blir lugnare/sover bättre av lugna musiken etc jag lyssnar på.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 171
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 918
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp