sova själv?

torsdag

Trådstartare
Sover ni ihop med era sambos?

Min sambos snarkar och rör sig mycket på natten och jag får svårt att sova..
Funderar på olika sovrum men känns samtidigt tråkigt..
 
Sover ni ihop med era sambos?

Min sambos snarkar och rör sig mycket på natten och jag får svårt att sova..
Funderar på olika sovrum men känns samtidigt tråkigt..
Jag och sambon har haft varsitt sovrum nästan hela tiden vi har bott ihop, det är jätteskönt att ha eget tycker jag. Det är dels pga snarkningar men även pga olika sovvanor, vi går upp på olika tider, den ena vill ha dörren stängd och den andra öppen etc. Jag skulle inte kunna sova ihop med honom (eller nån annan) en längre tid.
 
Ja, jag sover väldigt gärna med särbon - som i sin tur säger sig sova betydligt bättre tillsammans med mig än ensam hemma hos sig.
Jag snarkar ibland, ffa när jag är mycket trött och/eller mycket full, men inte värre än att det går att putta på mig så jag lägger mig på sidan istället. :angel: Vi sover med gemensamt täcke, fönstret på glänt, och utan kläder. Jag skulle gå så långt som att säga att hålla om varandra och somna tillsammans är något av en höjdpunkt på dagen. :)

(Sen har jag bekanta som sover i varsin säng och rent av varsitt rum av olika anledningar, och trivs med det. Det finns många sätt att ha det bra på. :up:)
 
Vi sover tillsammans. Händer någon enstaka gång att jag eller han går till soffan eller om någon av barnens sängar lediga pga snarkningar :p
 
Sover tillsammans, vi båda har svårt att sova om den andre skulle ligga på soffan tex. Vi sover ofta nära dessutom, tills för ett par år sedan sov vi i en 90-säng (liten lägenhet)

Han snarkar ibland, men eftersom jag är halvt medvetslös när jag sover så hör jag inte det, hehe...
 
Jag och sambon sover tillsammans, om än inte alltid så nära nu på sommaren då det är varmt. Han gnisslar tänder så jag vaknar ibland, men slutar om man knuffar lite på honom, så det är inget stort problem.

Jag tror det beror mycket på hur man är som par om det funkar att sova i varsitt rum eller ej. För oss hade det nog inte gått, men säkert för andra :)
 
Var och en gör som de själva finner bäst. Det som är början till slutet för någon är början till ett bättre liv tillsammans för någon annan. När jag och ett ex. hade skilda sovrum berodde det på att jag verkligen inte stod ut med att sova i samma rum längre. Jag var påväg bort men hade inte hittat utvägen ur misären än. För andra är det just bara att de sover bättre i var sitt rum och då är det ju så. Sömnen är viktig och är inget man ska gambla med.

Men, om hen snarkar mycket och rör sig mycket så undrar jag hur bra hen själv sover? Det kanske är där hen ska börja, att reda ut sina sömnproblem. Att snarka och röra sig mycket ger dålig sömn så det tycker iallafall jag är värt att kolla upp och få hjälp för. Om ni vill sova ihop egentligen men att det "bara" är att hen stör din sömn så kan det vara värt att tipsa om.
 
Så länge jag får 75% av ytan så sover vi tillsammans :angel:
Nä, men jag är en bredsovare, behöver mitt space :p
Vi sover tillsammans och maken snarkar så han står ut med att det är lite trångt vissa nätter (180 säng) och jag står ut med snarkandet.
Det har alltid funkat för oss och vi ser inga problem med det. Så länge det funkar så är det ju lugnt :)
Han har inga problem med att be om mer plats om han märker att det blir trångt under natten (jag rör mig mycket) och jag har inga problem med att skaka honom till liv för att byta ställning så snarkandet upphör om det stör för mycket.
 
Vi sover tillsammans men det är inge problem eftersom ingen snarkar och vi båda ligger väldigt stilla, plus att vi har separata täcken. Mina föräldrar sover nuförtiden mestadels i skilda rum på grund av att min pappa snarkar, och de tycker att det förbättrat deras relation väldigt mycket eftersom det minskar irritationen och min mamma tillslut kan sova hela nätter. Så tänker inte att det behöver vara något negativt för relationen att inte dela sovrum, hade själv nog föredragit det om min sambo hade snarkat, men det är nog olika för person till person
 
Man göra det som fungerar för en, det finns inget rätt eller fel.

Både jag och särbon tycker om fysisk kontakt så för oss vore det värdelöst att inte sova tillsammans när vi ses. Han snarkar ibland men det är inte så farligt. Största problemet är när katten försöker tränga ut oss från 180-sängen... :cautious:
 
Jag lägger inget värde i att sova tillsammans. Sover i regel bättre själv, men har inga problem med att dela säng. Den dagen vi har ett gästrum är jag rätt säker på att jag kommer sova där en del, speciellt när maken är förkyld och väsnas när han sover eller när dottern far runt som en propeller.
 
Jag vill sova nära. Exet och jag sov som korv och korvbröd. Han lindade in mig och skuffade ut mig mot sänkanten och så sov vi bägge bäst.

Han snarkade och det lugnade mig. Jag vaggades av ljudet. Det gav nån form av trygghet.

Sedan många år sover jag ensam och det har verkligen varit svårt att att vänja sig. Hudkontakt är viktig.
Skulle jag mot förmodan hitta en ny partner så vore det sorgligt om han inte skulle vilja sova nära.
 
När jag var sambo så sov vi ihop.

Mina föräldrar sov i var sin säng innan jag föddes enligt syskonen. Sen skaffa dom dubbelsäng. När jag gick i låg eller om det var mellanstadiet så blev det olika rum igen. Morsan skulle somna till Tv:n och farsan kunde inte ha den igång. Båda snarkade nått kopiöst så den som somna först höll den andre vaken.
 
Vi sover isär 4 nätter i veckan och tillsammans 3. Han jobbar natt, funkar utmärkt då han helst vill sova själv och jag är en igel. Han får helt enkelt stå ut när han är ledig :D
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 761
Kropp & Själ Japp. Ni som har någon typ av klocka som mäter sömn, hur mycket tid spenderar ni i de olika sömnstadierna varje natt? Jag lägger mig kl...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 754
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
387
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp