Jag vill bara sova. Sova bort mitt liv. Så skönt att få somna på kvällen, men en plåga att vakna på morgonen. Vill inte kliva upp så jag ligger kvar så länge jag kan. Men framåt elva måste jag upp i alla fall.

I morgon måste jag upp tidigt. Då kommer boendestödet. Den som kommer i morgon är en jag inte gillar. Får hen ofta.

Funderar på om jag borde göra mig av med katterna. Klarar inte av dem. Får inte borsta överallt och då får de tovor. De vill gärna klösa mig om jag ska borsta eller reda ut en tova.

Och livet blir aldrig bättre. Folk kommer bli arga på mig i parti och minut och det är aldrig någon som ens kommer att fundera på att be mig om ursäkt trots att jag blir ledsen, utan det är ju som det alltid har varit, nämligen att allt är alltid mitt fel och jag ska ta ansvar för andras brister. För enligt dem är det jag som brister. Jag håller inte med men alla andra har ju rätt och jag har fel.

Känner att jag har en kris och orkar inte ens söka jobb. Vet inte hur jag ska orka reda ut det här. Har en tid hos psykolog men inte förrän fredag nästa vecka.

Vill bara sova.
 

Jag vill bara sova. Sova bort mitt liv. Så skönt att få somna på kvällen, men en plåga att vakna på morgonen. Vill inte kliva upp så jag ligger kvar så länge jag kan. Men framåt elva måste jag upp i alla fall.

I morgon måste jag upp tidigt. Då kommer boendestödet. Den som kommer i morgon är en jag inte gillar. Får hen ofta.

Funderar på om jag borde göra mig av med katterna. Klarar inte av dem. Får inte borsta överallt och då får de tovor. De vill gärna klösa mig om jag ska borsta eller reda ut en tova.

Och livet blir aldrig bättre. Folk kommer bli arga på mig i parti och minut och det är aldrig någon som ens kommer att fundera på att be mig om ursäkt trots att jag blir ledsen, utan det är ju som det alltid har varit, nämligen att allt är alltid mitt fel och jag ska ta ansvar för andras brister. För enligt dem är det jag som brister. Jag håller inte med men alla andra har ju rätt och jag har fel.

Känner att jag har en kris och orkar inte ens söka jobb. Vet inte hur jag ska orka reda ut det här. Har en tid hos psykolog men inte förrän fredag nästa vecka.

Vill bara sova.

Låter som att du är på väg ner i en svacka @Wille. Håll ut 🖤
 
Tråkigt att höra att det känns så tufft! Du är fortfarande en inspirationskälla för mig. Jag behövde t ex verkligen gå ut och handla en trave mikrofiberdukar ikväll för att hålla mig i fas med vad jag har lovat hantverkarna att bidra med i köksrenoveringen. Frös, var supertrött och ville verkligen bara sova. Så kom jag på att jag precis borde hinna det på en kvart, så jag slängde på mig jackan och gick ut innan jag hann reagera. Det hade nog inte hänt om det inte vore för dina erfarenheter som du har delat här. :heart
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag orkar inte mer. Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra. Jag har ont, foglossning som gör att...
17 18 19
Svar
379
· Visningar
23 552
Senast: sthu
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 113
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 127
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp