Jag har sovit ungefär 18 timmar det senaste dygnet. Visst är väl det jättenormalt? Och natten innan sov jag 10 timmar. Då var det ren tur att jag vaknade i tid för att åka till jobbet.
 

Du behövde helt uppenbart sova. Och tio timmar är inget onormalt.
Jo, men känns inget kul när livet bara består av att jobba och sova.

Och både onsdag och torsdag misslyckades jag med min hygien. Orkade inte duscha helt enkelt.
 
Senast ändrad:
Jo, men känns inget kul när livet bara består av att jobba och sova.

Och både onsdag och torsdag misslyckades jag med min hygien. Orkade inte duscha helt enkelt.
Nej det är ju inte kul när man är så trött så man inte orkar med nått annat.

Men det finns ett sätt att kolla upp om det är onormalt eller inte. Gå till en doktor så kan dom ta prover och se om tröttheten beror på brist eller nått annat. Att klaga/gnälla men inte göra något åt det kommer inte göra att man blir piggare
 
Nej det är ju inte kul när man är så trött så man inte orkar med nått annat.

Men det finns ett sätt att kolla upp om det är onormalt eller inte. Gå till en doktor så kan dom ta prover och se om tröttheten beror på brist eller nått annat. Att klaga/gnälla men inte göra något åt det kommer inte göra att man blir piggare
Håller med. Jag var väldigt trött i våras, blev nedstämd och mådde sämre samt sov massor. Uppsökte företagshälsovård och blev dels sjukskriven en period, dels fick jag ta massa prover. Det visade sig att jag hade dels ett par brister, dels ett par låga värden som allihop delvis kunde förklara tröttheten.

Nu medicinerar jag mot bristerna och har betydligt mer ork, sover lagom mycket.

TS, har du tagit blodprover på sistone för att utesluta att du har någon brist på något?
 
Håller med. Jag var väldigt trött i våras, blev nedstämd och mådde sämre samt sov massor. Uppsökte företagshälsovård och blev dels sjukskriven en period, dels fick jag ta massa prover. Det visade sig att jag hade dels ett par brister, dels ett par låga värden som allihop delvis kunde förklara tröttheten.

Nu medicinerar jag mot bristerna och har betydligt mer ork, sover lagom mycket.

TS, har du tagit blodprover på sistone för att utesluta att du har någon brist på något?
Klarar ju inte av att ta blodprov. Skulle i så fall behöva sövas med gas först.
 
Okej. Har du kollat om det går att ordna?
Nej, har inte kollat det. Har blivit sövd med gas förut i samband med benbrott och då fått en grej i handen. Det får de inte sätta dit en gång till. Och så måste jag be om ledigt från jobbet och ordna så att boendestöd kan följa med. Känns som ett större projekt än jag mäktar med.
 
Jo, men känns inget kul när livet bara består av att jobba och sova.

Och både onsdag och torsdag misslyckades jag med min hygien. Orkade inte duscha helt enkelt.

Ok ? Är det ett måste att duscha varje dag ? Är det "att inte sköta sin hygien" för dej ? För jag duschar oftast bara 2 gånger i veckan. Och jag anser att jag sköter min hygien som jag ska. (och får inga klagomål varken från sambo eller kollegor på jobbet).
 
Ok ? Är det ett måste att duscha varje dag ? Är det "att inte sköta sin hygien" för dej ? För jag duschar oftast bara 2 gånger i veckan. Och jag anser att jag sköter min hygien som jag ska. (och får inga klagomål varken från sambo eller kollegor på jobbet).
Om man inte gör något man blir svettig av så måste man inte duscha varje dag. Men nu blir ju jag både svettig och skitig i jobbet.
 
Om man inte gör något man blir svettig av så måste man inte duscha varje dag. Men nu blir ju jag både svettig och skitig i jobbet.

Blir jag med... duschar ett par gånger i veckan. En sådan vecka som jag jobbar nu så jobbar jag 05.20-15.00 mån-tors och 05.20-18.15 fre-sön. Vilket betyder att dusch får bli på mån, tors och sen måndag igen för då finns det ork. Är huvud och kropp trött efter jobb så behövs sömnen. Min sambo brukar pika mig över att jag sover mycket när jag väl är ledig. Men det är för att kroppen behöver det. Har som mest sovit 13 timmar i streck efter en arbetsvecka.
 
Du befinner dig väl mitt i en depression som jag förstått så är ju en av symptomen att man sover mycket av den anledningen?
Jag har inte gjort madr-s-testet på rätt länge nu så vet inte hur jag ligger till.


Blir jag med... duschar ett par gånger i veckan. En sådan vecka som jag jobbar nu så jobbar jag 05.20-15.00 mån-tors och 05.20-18.15 fre-sön. Vilket betyder att dusch får bli på mån, tors och sen måndag igen för då finns det ork. Är huvud och kropp trött efter jobb så behövs sömnen. Min sambo brukar pika mig över att jag sover mycket när jag väl är ledig. Men det är för att kroppen behöver det. Har som mest sovit 13 timmar i streck efter en arbetsvecka.
Det låter som om du jobbar för mycket. Så där ska man inte behöva ha det, tycker jag. Man ska jobba för att leva, inte leva för att jobba.
 
Nej, har inte kollat det. Har blivit sövd med gas förut i samband med benbrott och då fått en grej i handen. Det får de inte sätta dit en gång till. Och så måste jag be om ledigt från jobbet och ordna så att boendestöd kan följa med. Känns som ett större projekt än jag mäktar med.
Men du behöver ju inte göra det nu direkt. Du kan ju göra det i september när du har slutat jobba.
 
Tyvärr så är det nog väldigt väldigt vanligt att ha det så. Jag tror att väldigt många (de flesta) inte älskar att jobba/sina jobb.
Precis! Inte sjutton skulle jag jobba som jag gör om jag hade ett val. Fy farao! 😅
Mitt hem är rörigt och jag har ständigt dåligt samvete för allt som inte blir gjort, men utan jobb har en ju inte råd att leva liksom.
 
Jag fungerar inte om jag inte sover minst 8 timmar, ibland 9-10 timmar på helgerna. Är det mycket på jobbet kan jag jobba 8-17, sova 17-18 och sen göra saker, när jag pluggade behövde jag också ibland sova en timme efter alla föreläsningar. Kroppen behöver sova ibland!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det var skitnervöst att åka dit. Det var inte så jättelångt bort, men åt ett håll dit jag inte brukar åka. Tog en alimemazin. Hur som...
Svar
4
· Visningar
753
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 844
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 803
  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 586
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp