Sovmask som ej rör ögonfransarna

tuaphua

Trådstartare
Jag har märkt att jag sover enormt mkt bättre med ögonmask. Jag har grava sömnbesvär och detta hjälper. Så jag vill inte sluta.
Men.. Mina ögonfransar är nu så nedtryckta att det knappt går att böja upp dem. De kommer liksom till ett läge där de mest bara står rakt ut.
Jag har sådan mask som är lite urskålad. Men det räcker inte.
Vet någon en sovmask med rejält med utrymme runt ögonen?

Dagens I-lands, jag vet! 😅
 
Jag har märkt att jag sover enormt mkt bättre med ögonmask. Jag har grava sömnbesvär och detta hjälper. Så jag vill inte sluta.
Men.. Mina ögonfransar är nu så nedtryckta att det knappt går att böja upp dem. De kommer liksom till ett läge där de mest bara står rakt ut.
Jag har sådan mask som är lite urskålad. Men det räcker inte.
Vet någon en sovmask med rejält med utrymme runt ögonen?

Dagens I-lands, jag vet! 😅

Letar samma!! Min sovmask har skavt sönder mina fransar, från att ha jättelånga och fina som slog i glasögonen ibland så är de nu mycket kortare 😫! Fåfäng som jag är vill jag ha kvar mina fransar, men när vintermörkret försvinner är det ett måste för mig med sovmask!
 
Jag har märkt att jag sover enormt mkt bättre med ögonmask. Jag har grava sömnbesvär och detta hjälper. Så jag vill inte sluta.
Men.. Mina ögonfransar är nu så nedtryckta att det knappt går att böja upp dem. De kommer liksom till ett läge där de mest bara står rakt ut.
Jag har sådan mask som är lite urskålad. Men det räcker inte.
Vet någon en sovmask med rejält med utrymme runt ögonen?

Dagens I-lands, jag vet! 😅
Jag undrar också om sovmask som inte skaver på ögonfransarna
 
Är det pga ögonfransarna inte ska slitas på? Kanske en fancy i siden kan fungera då, men jag har tyvärr ingen egen erfarenhet också är dom ju tokdyra. Men dom ser iaf fina och lyxiga ut 😅

Egentligen borde jag kanske inte ge råd på detta, får själv panik av sånn sovmask. Enda gångerna det funkar är på brutalt långa flygturer 😅
 
Är det pga ögonfransarna inte ska slitas på? Kanske en fancy i siden kan fungera då, men jag har tyvärr ingen egen erfarenhet också är dom ju tokdyra. Men dom ser iaf fina och lyxiga ut 😅

Egentligen borde jag kanske inte ge råd på detta, får själv panik av sånn sovmask. Enda gångerna det funkar är på brutalt långa flygturer 😅
För mig är det för att fransarna trycks ner. Så när jag sen försöker böja upp dem händer inte mycket. Har jag tur kan jag böja upp dem så pass att de står rakt fram. Att böja så de går uppåt går inte numer.
Jag må vara fåfäng. Men jag vill ha uppböjda fransar. Och det är ingen idé att göra lashlift när det motverkas varje natt.
 
För mig är det för att fransarna trycks ner. Så när jag sen försöker böja upp dem händer inte mycket. Har jag tur kan jag böja upp dem så pass att de står rakt fram. Att böja så de går uppåt går inte numer.
Jag må vara fåfäng. Men jag vill ha uppböjda fransar. Och det är ingen idé att göra lashlift när det motverkas varje natt.
Ah, då förstår jag. Då ser ju den som var på linken mer vettig ut. Fast cyklop är det klart coolaste alternativet i det här 😁😆
 
Letar samma!! Min sovmask har skavt sönder mina fransar, från att ha jättelånga och fina som slog i glasögonen ibland så är de nu mycket kortare 😫! Fåfäng som jag är vill jag ha kvar mina fransar, men när vintermörkret försvinner är det ett måste för mig med sovmask!
+ @Pudlan

Nu har jag fått hem och testat sovmask från Manta. Funkar kanon! Det blir helt svart och fransarna nuddar inte masken. Rekommenderar!

Yess! Nu kan jag göra lashlift och få tillbaks mina normala fransar. 🥳
 
+ @Pudlan

Nu har jag fått hem och testat sovmask från Manta. Funkar kanon! Det blir helt svart och fransarna nuddar inte masken. Rekommenderar!

Yess! Nu kan jag göra lashlift och få tillbaks mina normala fransar. 🥳

Vad är det för mask? Jag har exakt samma problem. Kan inte ens ha mascara längre pga fransarna
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: cherie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 238
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 748
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp