Miao

Trådstartare
Jag har under ett par år - varje gång det blir sommar med ljusa kvällar och morgnar - funderat på att skaffa mig en sovmask för att stänga ute ljuset lite mer, så jag kanske slutar bli väckt vid 4-5 när solen börjar gå upp i min landsände (känner att jag blir känsligare och känsligare för det ju äldre jag blir).

Sovemaske-baby.png


Är det någon här inne som använder sig av sovmask och kan berätta om det är så bra som det verkar :)? Kanske något märke som är bekväm att ha på ögonen och som är bekväm att ha på huvudet hela natten och som inte kasar runt i ansiktet även om man skulle snurra runt i sängen under sömnen :D ?
 
Jag har provat skräp-modeller för typ 10 kr, och dom fungerar förvånansvärt bra! Skulle absolut kunna köpa en dyrare att ha med när man åker bort. Så kan inte tipsa om något märke, men kan tänka att dom med lite gel i är svala och sköna!
 
Jag har provat skräp-modeller för typ 10 kr, och dom fungerar förvånansvärt bra! Skulle absolut kunna köpa en dyrare att ha med när man åker bort. Så kan inte tipsa om något märke, men kan tänka att dom med lite gel i är svala och sköna!

Finns det alltså sovamasker med gel i, det har jag missat :)!

Jag har haft en ”skönhetsmask” med gel i (alltså inte gjord för att sova i) och den var jätteskön för ögonen och om man hade ont i huvudet, det hade ju varit super att ha en sån hela natten! Tack för tips, ska googla efter nått sånt :up: !
 
Finns det alltså sovamasker med gel i, det har jag missat :)!

Jag har haft en ”skönhetsmask” med gel i (alltså inte gjord för att sova i) och den var jätteskön för ögonen och om man hade ont i huvudet, det hade ju varit super att ha en sån hela natten! Tack för tips, ska googla efter nått sånt :up: !
Jag TROR att det finns, men jag kanske har sett fel :rofl: hoppas du hittar någon!
 
Jag kör med en kudde över ögonen, funkar sprojlans och den kan även agera som ljud-dämpare till en viss grad. ;):up: Men en sovmask kanske hade varit något för det kan bli rätt varmt med kudde över huvudet.
 
Jag har några från Victorias secret. Dom är mjuka och sitter bra. Sen är dom fina också och det tycker jag är en fördel :D
 
Jag använder till och från. Midnattssol, lättstörd av ljus och tidigare skiftjobb gick inte alltid bra ihop :D Köpte en i USA när jag skulle flyga hem senast, den är liksom formpressad. För en lättskrämd ser den lite creepy ut, men det är ju ev sängkamraters problem. Den betydligt skönare än såna som bara är sydda i ett tygstycke som jag testat.

Testade Googla 3D sleepmask så kom det upp en massa liknande.
 
Jag är också ljuskänslig och är numer beroende av sovmask oavsett årstid. Har vant mig vid ett tryck över ögonen och har svårt att sova utan O_o:p

Jag har testat några olika, men bara billigare varianter. Vissa har jag fått konstruera om så att min näsa får plats utan att det blir en glipa som släpper in ljus underifrån!
 
jag har en, som jag vann på en tävling på nattradion :laugh: för några år sen, det står Sveriges Radio på den...
Har använt den några gånger, fast jag har egentligen inget större behov av den ens när jag jobbat natt. Det har funkat bra att sova ändå...
 
Jag tänkte precis lägga in samma fråga :D bor i ett hus där det är helt omöjligt att ha någon mörkläggningsgardin vilket betyder att hela sommaren sover jag kasst. Jag har provat en billig mask men den funkar dåligt tyvärr. Hittade en lite dyrare i siden (typ 150 kr) men det känns svårt att veta om den verkligen sitter bra när man inte provat. Dom där i "3D" verkar ju smidiga men jag är rätt kräsen med hur saker sitter så risken är att jag tycker det är obekvämt
 
Jag har satt duschstång i sovrumsfönstret som jag har mörkläggningsgardinen på, går att sätta under ordinarie gardin om fönstret inte är helt jämnt med väggen.

Så smidigt, bara dra ut och fjädringen gör att det hålls kvar.
 
Jag har satt duschstång i sovrumsfönstret som jag har mörkläggningsgardinen på, går att sätta under ordinarie gardin om fönstret inte är helt jämnt med väggen.

Så smidigt, bara dra ut och fjädringen gör att det hålls kvar.

Som sagt så GÅR det inte att ha någon mörkläggningsgardin här
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 951
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 251
  • Artikel
Dagbok I min stuga finns två gamla kakelugnar. Och oj vad jag känner mig privilegierad! Jag har aldrig bott tillsammans med nån kakelugn...
Svar
7
· Visningar
725
Senast: gammalek
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp