Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
En teknisk fråga, är inte detta mera ett sovrum än en alkov?
00db1826f49cf601dd8ecb7de9b67e4a.jpg

https://www.hemnet.se/bostad/bostad...n-norrkopings-kommun-grabergsgatan-1-15856823
Eller är det en alkov pga dubbeldörrarna? (Wow förresten, ger mig Paris vibrationer på fotona) På skissen över planlösningen så tycker jag att sovrummet ser stort ut som ett "vanligt" sovrum?

Skulle gissa att det är för att där inte är något fönster? Eller jag kan inte se något på bilderna iaf :)
 
:eek: Rymdfarkoster var ordet :D
Såg faktiskt på lägenheten alldeles innan den jag visade att de hade satt in ett sånt där fint lyxigt badkar men de har ju rätt höga kanter så jag bara tänkte på hur det skulle vara att kliva i den för att bara duscha ... :cautious::rofl:

Men bläh, det finns höghus här som är typ 20 våningar höga om inte mer och jag tänker bara på det där med strömavbrott.. Höjden av lathet, bokstavligen! :rofl:
I vårt höghus var det strömavbrott nyligen under just middagstid och vi bor på bottenvåningen så det var ju inte så farligt att bara gå ut och åka någon annanstans att köpa något färdigt. Men det finns inga fönster i trapphuset och när jag tittade upp mot de andra våningarna... kolsvart! 🙈 Inte så trevligt det heller!
Vi har liknande, den har till och med en knapp man kan trycka på i vid nödsituationer upptäckte jag till sambons stora glädje :D ska finnas så man kan svara i telefon och lyssna på radio oxå men den är rätt gammal och har väl gått sönder mer och mer, fanns i huset då sambon köpte.

Och ja, vi kallar den rymdskeppet och har en stor hatkärlek till den, mest hat, är så mycket ställen som de fastnar smuts i som man får försöka rengöra, de ska finnas bubbel, men funkar inte och har inte gjort så länge vi bott så nu är de bara smutssamlare :yuck:
Det fanns en sån kabin med "massage" hos min mormor och morfar när jag var liten. Den var ju verkligen enormt gammal så ja.. Det var som vattenspridare i tre hörn ungefär. Vet inte om jag skulle kalla det massage utan det var liksom någon sorts kombinerad smärta och kittel. Otrevligt.

Min favorit när det kommer till badrum/badkar även om det (turligt nog) var länge sedan jag såg det nu, är när de platsbyggt det så att du liksom måste gå upp för en liten trapp och sedan är själva badkaret nedsänkt uppe på "platån" liksom, svårt att förklara men känns verkligen helt livsfarligt, bara en tidsfråga innan någon bryter nacken liksom..
 
Det fanns en sån kabin med "massage" hos min mormor och morfar när jag var liten. Den var ju verkligen enormt gammal så ja.. Det var som vattenspridare i tre hörn ungefär. Vet inte om jag skulle kalla det massage utan det var liksom någon sorts kombinerad smärta och kittel. Otrevligt.

Min favorit när det kommer till badrum/badkar även om det (turligt nog) var länge sedan jag såg det nu, är när de platsbyggt det så att du liksom måste gå upp för en liten trapp och sedan är själva badkaret nedsänkt uppe på "platån" liksom, svårt att förklara men känns verkligen helt livsfarligt, bara en tidsfråga innan någon bryter nacken liksom..
Bara att kliva i badkaret känns ju livsfarligt ibland :rofl: eller gå i duschen ... :cautious:
 
Jag tänker myggor, mycket myggor - vet inte varför. Och sen att åttiotalet ringde och ville ha tillbaka sitt hus.
För mig är exteriören 50-tal (panelen!) och interiören mer 70-tal än 80-tal. Att det skulle vara byggt 1999 låter helt otroligt (om det inte var utslag av nostalgi)
 
Åhå! Det visste inte jag! Vad intressant, tack för infon! :up:

Vänta lite. Jag såg parentesen runt sov-, så jag antar att det innebär typ alla rum.
Men inte badrummet då antar jag?
"Rum" är exklusive badrum, toalettrum, kök, tvättstuga och liknande. Men alla rum förutom dem är ju inte sovrum. Finns (fanns?) även minsta storlek för att det ska kallas 1 rum, tror det är c:a 7-8 kvm, mindre blir det 1/2 rum.
 
Släktingar ska sälja sin sommarstuga och jag gråter lite över att det är för lite mark och för långt från havet för mig. Jag tror att det är från det huset jag fått min dröm om att ha ett ”bullerby-torp” som permanentboende. Speciellt ena kakelugnen är fantastisk :love:, var väldigt sugen på att försöka övertala dom att få montera ner den och spara den men egentligen är det nog det lite kitschiga i kontrast med det enkla huset som gör att jag gillar den så mycket.

https://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-moga-almunge-uppsala-kommun-eknasvagen-25-16112682
 
Någon som vill köpa ett nybildat naturreservat på 14 hektar?
http://beskrivningar.capitex.se/obj...5R&TYP=CMLANTBRUK&Skin=OdeshogsFastighetsbyra

Alltså, är det inte lite märkligt, att begära att LST bildar ett naturreservat av gården man bor på för att bevara kulturmark som slåtterängar och kulturbetesmark av olika slag, och så när detta är klart, och man fått betalt av staten för att gården blir naturreservat, sälja?
I stort sett hela marken är hävdad som olika slags kulturbetesmark.

Det blir ju enormt besvärligt att hitta en köpare, som vill ta på sig jobbet med "gammaldags skötsel" av marken, inklusive att hålla för ändamålet lämpliga betesdjur, eller att hitta en köpare som förutom den lilla del av gården som räknas som tomt runt husen, vill stå ut med att LST sköter marken, ställer dit betesdjur, samtidigt som det i båda fallen, innebär att all mark ska vara tillgänglig för besökare.

Man vill ju inte ha en strid ström av folk/naturreservatsbesökare, där en hel del har föga djurvana, som stövlar runt i hagar där det går hästar, får eller kor, och inte heller en massa fågelskådare, som står med kikaren redo, när man vill ha en lugn stund i trädgården...
 
Någon som vill köpa ett nybildat naturreservat på 14 hektar?
http://beskrivningar.capitex.se/obj...5R&TYP=CMLANTBRUK&Skin=OdeshogsFastighetsbyra

Alltså, är det inte lite märkligt, att begära att LST bildar ett naturreservat av gården man bor på för att bevara kulturmark som slåtterängar och kulturbetesmark av olika slag, och så när detta är klart, och man fått betalt av staten för att gården blir naturreservat, sälja?
I stort sett hela marken är hävdad som olika slags kulturbetesmark.

Det blir ju enormt besvärligt att hitta en köpare, som vill ta på sig jobbet med "gammaldags skötsel" av marken, inklusive att hålla för ändamålet lämpliga betesdjur, eller att hitta en köpare som förutom den lilla del av gården som räknas som tomt runt husen, vill stå ut med att LST sköter marken, ställer dit betesdjur, samtidigt som det i båda fallen, innebär att all mark ska vara tillgänglig för besökare.

Man vill ju inte ha en strid ström av folk/naturreservatsbesökare, där en hel del har föga djurvana, som stövlar runt i hagar där det går hästar, får eller kor, och inte heller en massa fågelskådare, som står med kikaren redo, när man vill ha en lugn stund i trädgården...
Länsstyrelsens vägar äro outgrundliga.
 
https://www.hemnet.se/bostad/bostad...opings-kommun-knappingsborgsgatan-9b-14310015
Jag har ett par frågor.
1) Vad gör du med den där boken!? Sidorna blir ju helt förstörda :arghh:
2) Tvillingdusch? ... "aldrig mer de kalla pauserna när ni duschar tillsammans"? :rofl:
3) Är inte det där ett väldigt högt trappsteg som tvättmaskinen ligger på? (Se bild) Där ett handfat verkar också ligga? ... Når man upp? :rofl:
d6e41f87da187b6e2cbaca9efb54f719.jpg

Når man ens upp till skåpen?
/bekymmersam tjej på 160 cm

(Och jag var snäll och nämnde inte kulorna :cautious:)
Haha vilka roliga detaljer i fotona. Såg du bilden där middagsbordet var dukat för fyra och det som var upplagt var candysocker-klubbor, knäckebröd och tranbär? Märkligt 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 246
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 198
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 949
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 447
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp