Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
De fixade fram ett vattenfall nedför ett riktigt berg 😲
02aaf91680058036634ef0d6fe9d7a04.jpg

Ibland är det lite kul att se hur den andra sidan (aka den rika sidan) lever och bor :p 45 mille om någon har lite pengar till övers :grin:
 
Vill någon ha en kyrka att renovera varsamt och bo i? :love:
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-karlholmsbruk-tierps-kommun-sandby-228-16132659
Gud (haha, no pun intended) jag hoppas att den som köper bevarar den ljusa färgen (även om nya lager färg behövs) :love:
2c4fd1201b1bfdacf0feab2e0d482615.jpg

96e06583ff8b0f6c8042eacb9c76bb96.jpg

Och fönstren såklart! :love: Dem vore det rent av ett brott att ta bort!
Nä. Jag kan faktiskt inte tänka mig att bo i en kyrka. De må vara pampiga och stiliga på många sätt och vis, men inte det minsta mysiga..... :o
 
Nä. Jag kan faktiskt inte tänka mig att bo i en kyrka. De må vara pampiga och stiliga på många sätt och vis, men inte det minsta mysiga..... :o
Möbler kvinna, möbler! Mysiga fina lädersoffor, fåtöljer, ljusa trä möbler halvt målade vitt och bokhyllor mellan fönstren... :love: styling hjälper nästan vadsomhelst!

Edit: om man kan ha kvar balkongerna så kanske man kan ha ett bibliotek på ovanvåningen med läshörnor medan resten är nere på golvet :d:love:
 
Senast ändrad:
Hela bilden ser manipulerad ut på något konstigt vis. Skuggan från lampan tex.
En blå färg som suger åt sig allt ljus :rofl: Jag håller med, kaklet visar ju att det finns en ljuskälla men den blåa färgen visar inget alls. Det är inte ett svart hål, det är ett blått hål :cool::rofl:
 
Möbler kvinna, möbler! Mysiga fina lädersoffor, fåtöljer, ljusa trä möbler halvt målade vitt och bokhyllor mellan fönstren... :love: styling hjälper nästan vadsomhelst!

Edit: om man kan ha kvar balkongerna så kanske man kan ha ett bibliotek på ovanvåningen med läshörnor medan resten är nere på golvet :d:love:
Jo, förvisso... Men, nä, jag har aldrig sett en kyrka använd som hus som jag har gillat. I någon omgång av "Vem bor här" bodde ju den ena deltagaren i en omgjord kyrka. Alla andra "oohade" och "aaahade" över sovrummet, minns jag. Jag tyckte att det var jättehemskt - och kusligt - med ett sovrumstak som var sisådär 10 meter högt..... :nailbiting: Sedan är jag nog inget jätte-fan av öppen planlösning heller, och de flesta som inreder kyrkor verkar behålla dem som ett enda gigantiskt stort rum. Inget för mig.... :) !
 
Jo, förvisso... Men, nä, jag har aldrig sett en kyrka använd som hus som jag har gillat. I någon omgång av "Vem bor här" bodde ju den ena deltagaren i en omgjord kyrka. Alla andra "oohade" och "aaahade" över sovrummet, minns jag. Jag tyckte att det var jättehemskt - och kusligt - med ett sovrumstak som var sisådär 10 meter högt..... :nailbiting: Sedan är jag nog inget jätte-fan av öppen planlösning heller, och de flesta som inreder kyrkor verkar behålla dem som ett enda gigantiskt stort rum. Inget för mig.... :) !
Det är tur att smaken är olika har jag hört! :D
Och jag är ett fan av öppna planlösningar, tycker att det vore rent av ett brott att dela av en kyrka i mindre rum :D Fast det är mysigt med stugor också :p
 
Jag som gillar "skrymslen och vrår" tycker att detta verkar mysigt!

Stuga vid havet
Åååååh!!! Jag gillar öppen planlösning men hela jag fylls av mys av att se fina skrymslen och vrår :love: (Och så faller jag ju som sagt plätt lätt för styling :angel:)

vardagsrum

Jag dör, så fint! :love::love::love: Och detta är ju egentligen öppen planlösning s.a.s. Perfekt kombination :love:
kok5

Älskar köket! :love:
sovkammare

Jag vill krypa in där!

Jag kan t.o.m tänka mig att flytta dit bara för husets skull :D:love:

Jag stör mig dock orimligt nog på de glödlampor som inte verkar fungera på bilden nedan :cautious::rofl:
detalj3
 
Jo, förvisso... Men, nä, jag har aldrig sett en kyrka använd som hus som jag har gillat. I någon omgång av "Vem bor här" bodde ju den ena deltagaren i en omgjord kyrka. Alla andra "oohade" och "aaahade" över sovrummet, minns jag. Jag tyckte att det var jättehemskt - och kusligt - med ett sovrumstak som var sisådär 10 meter högt..... :nailbiting: Sedan är jag nog inget jätte-fan av öppen planlösning heller, och de flesta som inreder kyrkor verkar behålla dem som ett enda gigantiskt stort rum. Inget för mig.... :) !
Håller helt med dig plus att jag tror att det skulle spöka som 17 om jag flyttade till nåt sånt.:nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 257
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 198
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 949
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 449
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp