Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här huset hade jag slagit till på om jag bara hade haft en lämplig tomt:

https://www.blocket.se/ystad/Unik_designbyggnad_bortskankes_86065919.htm?ca=23&w=2

7952833061.jpg
Så jättefint :) !! Men det måste ju kosta en bra slant att hämta??
 
Så jättefint :) !! Men det måste ju kosta en bra slant att hämta??
Inte om man bor nära. En veckas arbete med att ta ned och två att sätta upp kanske, en semestermånad för en person ungefär. Det är ju inget stort hus :)

Fast det är klart, det beror förstås på hur det är byggt om det enkelt går att montera isär.
 
Senast ändrad:
Jag gillade stället - men undrade över servituten och avloppslösningen. Vad missar jag?

Tycker inte heller att det ar nagot konstigt stalle? Laget ar hyfsat - lite trakigt nara stor vag/rondell, men tanker att det ar bra lage da man ligger i utkant av tatort och anda har skog att rida i - det ar inte vanligt i Skane!
 
Åh herre-min-gud så förfärligt...... :eek: :eek: Vilket jättejobb man skulle behöva lägga ner för att rätta till det där, och då är jag verkligen inte en sådan som tänker blåsa ut allt gammalt och sätta in helt nytt överallt. Men jag skulle behöva måla om varenda trätak samt alla bruna listor och dörrkarmar.

Jag såg ett par inslag som jag gillade dock; den öppna spisen, kakelugnen och den vackra gamla taklampan (majolika, möjligtvis?) :) ! Men de få fina detaljerna drunknade ju nästan i den bruna floden...... :nailbiting::crazy:
 
Åh herre-min-gud så förfärligt...... :eek: :eek: Vilket jättejobb man skulle behöva lägga ner för att rätta till det där, och då är jag verkligen inte en sådan som tänker blåsa ut allt gammalt och sätta in helt nytt överallt. Men jag skulle behöva måla om varenda trätak samt alla bruna listor och dörrkarmar.

Jag såg ett par inslag som jag gillade dock; den öppna spisen, kakelugnen och den vackra gamla taklampan (majolika, möjligtvis?) :) ! Men de få fina detaljerna drunknade ju nästan i den bruna floden...... :nailbiting::crazy:
Det var väl mot den här varianten på "brun (orange och grön)" inredning, som det där med "vitt -i- vitt" har varit en reaktion på....
Tyvärr har sedan det vita blivit alldeles för bländande vitt till slut.

Det här är ett exempel extremt murrigt sent 1960-tal - tidigt 1980-tal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 787
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 773
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp