Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Roligt att det är både påkostat men ändå inte helt sönderrenoverat. Ngn har ändå renoverat med viss finess och känsla för originaldetaljer!

Denna hade inte heller varit helt fel att renovera varsamt (vackra ytskikt och de flesta originaldetaljerna på plats, men kök och badrum behöver ju minst sagt ett ansiktslyft). Garanterat ngn gamling som bott där i all evighet.

https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-vasastan-stockholms-kommun-vidargatan-4-16242498
Nya vitvaror men lite kärlek mot gamla skåp och köket kan bli jättefint
 
MYCKET skumt..... :crazy: Hela inredningen ger ett så kalt och kallt intryck på mig - inte det minsta mys och ombonat....... :( Och så ligger huset precis i ett sådant nytt villaområde som jag personligen aldrig skulle vilja bosätta mig i.
Ser ju dock ut som att det är väldigt nybyggt vilket kan förklara det icke mysiga eller ombonade.
 
Alltså jag blir inte klok på innertaken? Högblanka och med mystiska ringar, vad är det för något? :confused:
https://www.svenskfast.se/hus/jonkoping/eksjo/eksjo/angsagsgatan-3/244593
Jag tycker nog det kunnat funka med mer inredning samt andra tak för det där högblanka var verkligen vidrigt.

Undrar varför det valet gjordes? om det är billigare? (för det tror jag inte) känns liksom väldigt djärvt med högblanka tak och som lite av en aquired taste? Det är ju lite av ett projekt att behöva byta nästan alla innertak det första man gör när man flyttar in (och dessutom till nybyggt!) men jag hade verkligen inte klarat av att ha det sådär.
 
Undrar också om de där "ringarna" i köket. Tyckte det var svårt att se på bilderna men jag undrar om det liksom är indentioner i taket eller om det helt enkelt är ytterligare ett tunt innertak som skapar effekten? För i så fall lär det ju bli lagom mysigt där emellan med tiden, speciellt i ett kök..
 
Taken bryr jag mig inte om, planritning och läge är det jag tittar på. Allt annat kan man ändra på. Aldrig att jag bor i ett hus där man bokstavligt kan se in hos grannarna och alla sitter på sina altaner och man måste säga hej och surgrannar och nej. Avskyr trånga villaområden där alla håller reda på vad andra gör. Ick.

Däremot tar man bort 'standard' svenska vita, sterila, rena om man så vill, inredning och lite färg här och där, behöver det inte kosta så mycket. Själva vitvarorna är helt ok och skåpluckor kostar inte en förmögenhet att byta direkt. Liksom att byta innertak, särskilt om man inte bryr sig om spottar.
 
Taken bryr jag mig inte om, planritning och läge är det jag tittar på. Allt annat kan man ändra på. Aldrig att jag bor i ett hus där man bokstavligt kan se in hos grannarna och alla sitter på sina altaner och man måste säga hej och surgrannar och nej. Avskyr trånga villaområden där alla håller reda på vad andra gör. Ick.

Däremot tar man bort 'standard' svenska vita, sterila, rena om man så vill, inredning och lite färg här och där, behöver det inte kosta så mycket. Själva vitvarorna är helt ok och skåpluckor kostar inte en förmögenhet att byta direkt. Liksom att byta innertak, särskilt om man inte bryr sig om spottar.
Jag håller absolut med dig i sak men samtidigt tycker jag det är skillnad på om huset jag köper är så nytt att ingen ens bott i det eller om det stått i 30 år. Det känns liksom bara så fel att börja med att renovera något oanvänt att jag liksom blir lite extra tjurig på det.

Sen får man ju också tänka på att nya hus är dyrare just för att inga renoveringsbehov finns, så att börja med det blir liksom en otrevlig liten extra kostnad.
 
Här kan en välja att lägga bud på valfri del av gården om en inte vill ha alltihopa. Fantastiska byggnader för den som vill göra lite av varje. Gårdsbutik, hästgård, nötdjur på lösdrift....allt är möjligt. Men en får ha lite kosing att rusta för, ladugårdstaket är minst sagt uschelt.
https://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-skovde-kommun-persgarden-1-16248237
Alltså det var ju slitet alltihop, och ändå nästan 8 miljoner, är det då marken man betalar för?
 
Alltså det var ju slitet alltihop, och ändå nästan 8 miljoner, är det då marken man betalar för?
En villa i den storleken kostar 2-3 miljoner här. Läget är super. Sen adderar du kakelugnar. Lillstugan går att hyra ut. Två verkstadsgarage plus bilgarage. Jäkligt bra små ekonomibyggnader. Och marken är värdefull. Husets drift har betalats med markarrendet från en bonde. Jakten är värd en del. Men absolut. Det behövs en del kosing att rusta till modern standard. Stommen är riktigt bra skött på huset. En får det ju som en vill ha det. Inget är värt att spara men det är fullt beboeligt. Och en får bäver på köpet.
 
En villa i den storleken kostar 2-3 miljoner här. Läget är super. Sen adderar du kakelugnar. Lillstugan går att hyra ut. Två verkstadsgarage plus bilgarage. Jäkligt bra små ekonomibyggnader. Och marken är värdefull. Husets drift har betalats med markarrendet från en bonde. Jakten är värd en del. Men absolut. Det behövs en del kosing att rusta till modern standard. Stommen är riktigt bra skött på huset. En får det ju som en vill ha det. Inget är värt att spara men det är fullt beboeligt. Och en får bäver på köpet.

Jag ser mest ytjobb på huset, och inget akut renoveringsbehov. Missar jag nått?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 197
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 193
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 939
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 436
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp