Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fasaden? Detta verkar ju vara den enda som har någotsånär ursprunglig fasad? Den är ju timrad, verkar ju som att övriga spikat plank på sina snarare... Är ju en BR tackolov så det borde falla på föreningen såna ingrepp.
Vet inte om grannarna (föreningen) skulle tycka det var så positivt om eventuell kostnad hamnar på dem.

Fönster och dörrar ser ut att ta upp större plats och vara fler än ursprungligen.

På många äldre hus (om det är q-/grön-märkning, minns inte) så får man demolera invändigt, men inte ändra husets karaktär på utsidan. Men ändringen på utsidan kan förstås blivit godkänt ändå i just det här fallet.
 
Vet inte om grannarna (föreningen) skulle tycka det var så positivt om eventuell kostnad hamnar på dem.

Fönster och dörrar ser ut att ta upp större plats och vara fler än ursprungligen.

På många äldre hus (om det är q-/grön-märkning, minns inte) så får man demolera invändigt, men inte ändra husets karaktär på utsidan. Men ändringen på utsidan kan förstås blivit godkänt ändå i just det här fallet.

Tänkte just i och med att det är en BR och det ser ut at vara i ett kulturhistoriskt område, så måste det på nåt sätt blivit godkänt innan. Men kan ju bara spekulera. För den lilla nätta prislappen hade jag som köpare nagelfarit alla ev godkännanden och avtal ;)
 
https://www.svenskfast.se/bostadsratt/sodermanland/strangnas/mariefred/mariefred/storgatan-2b/308222?utm_source=facebook&utm_campaign=smart&utm_medium=cpc&utm_term=211553+SMR210600004&fbclid=IwAR06E2E2wxupUBoCLg9sspakGO0I4DsOd336qaBnEJ74aWuz-Vf6LB3P-Oc

Om man nu vill bo modernt, varför flyttar man inte in i ett nybyggt hus då istället för att blåsa ut ett från 1800- talet? 🤔🙈

Jag hoppas nya ägaren inte åker på att återställa fasaden..
Jisses! Jag brukar inte ha nåt emot att modernisera och fräscha upp gamla hus men det där var på tok för mycket O_o All charm är ju bortblåst, ser ut som vilket nybygge som helst inuti :(
 
Kan inte någon lägga in en annons med bra bevarat och om renoverat så renoverat med försiktighet och hantverksskicklighet?
Eller lyser dessa bostäder med sin frånvaro överlag på marknaden?
 
Jag följer henne på insta, de har verkligen gjort ett himla fint jobb (även om det är mycket grått 😅). Men över 2 miljoner för ett hus utan riktig toa?! Jag är inte insatt i priserna i det området, men det känns ju helt sjukt?
Jag bor inte speciellt långt bort och det är DYRT här med alla varianter av villor som ligger inom pendlingsavstånd till Linköping. Det där huset blir det garanterat budgivning på och säljer för en bra bit utöver utgångspriset.
 
https://www.svenskfast.se/bostadsratt/sodermanland/strangnas/mariefred/mariefred/storgatan-2b/308222?utm_source=facebook&utm_campaign=smart&utm_medium=cpc&utm_term=211553+SMR210600004&fbclid=IwAR06E2E2wxupUBoCLg9sspakGO0I4DsOd336qaBnEJ74aWuz-Vf6LB3P-Oc

Om man nu vill bo modernt, varför flyttar man inte in i ett nybyggt hus då istället för att blåsa ut ett från 1800- talet? 🤔🙈

Jag hoppas nya ägaren inte åker på att återställa fasaden..
Jag går emot majoritet och tycker det såg trevligt ut. Hade lätt kunnat bo där.
 
Fick upp ett hus idag på Facebook då jag följer fastighetsbyrån i kommunen
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-arjangs-kommun-hogelian-nordgard-17686335
Och huset är nästan en exakt kopia på huset jag bor i nu. Kommenterade på inlägget att jag gärna skulle kolla på huset eftersom det är så likt det jag har och fick strax efter meddelande om att jag var välkommen att komma och titta.
Spännande fastighet! Trappen upp, köket, kapellet! Och alla andra små byggnader.ä!
Men jag missar grejen med uteplatån/entrén/utedäcket, som det var flera bilder på uppifrån...
 
https://www.svenskfast.se/bostadsratt/sodermanland/strangnas/mariefred/mariefred/storgatan-2b/308222?utm_source=facebook&utm_campaign=smart&utm_medium=cpc&utm_term=211553+SMR210600004&fbclid=IwAR06E2E2wxupUBoCLg9sspakGO0I4DsOd336qaBnEJ74aWuz-Vf6LB3P-Oc

Om man nu vill bo modernt, varför flyttar man inte in i ett nybyggt hus då istället för att blåsa ut ett från 1800- talet? 🤔🙈

Jag hoppas nya ägaren inte åker på att återställa fasaden..
Vad då blåsa ut? Ser ut att vara en gammal lada/uthus som har inretts till bostad. Vad menar du med att återställa fasaden? Ser ut att vara original.
 
Fasaden? Detta verkar ju vara den enda som har någotsånär ursprunglig fasad? Den är ju timrad, verkar ju som att övriga spikat plank på sina snarare... Är ju en BR tackolov så det borde falla på föreningen såna ingrepp.
Jag tycker att det ser ut som en fastighet som ursprungligen bestått av bostad/bostäder och en lada/verkstad/stall som byggts om (och lite till) för att också bli bostäder. Om delen med gul panel är av samma datum (förutom tillbyggnaderna) så har de säkerligen haft panel från början. (Det röda med panel till vänster om det som ser ut som en gammal lada gissar jag är nybyggt)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 782
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 771
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 184
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp