Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj svårt att beskriva lukter ju, bara känner det i näsan som det brukar lukta i såna hus! Typ lite instängt, gammalt damm, ålderdomshem, fast ändå lite mysigt på nåt sätt. Som det brukade lukta hemma hos farmor! :idea:😅
Aha ok! Tänkte om det var mögel eller liknande som du kunde se på utskick :)
Dammigt såg det inte ut att vara så värst tycker jag men det kanske det är ändå och instängt. Någon kanske har dött där inne. Faktiskt troligt är det så.
 
Aha ok! Tänkte om det var mögel eller liknande som du kunde se på utskick :)
Dammigt såg det inte ut att vara så värst tycker jag men det kanske det är ändå och instängt. Någon kanske har dött där inne. Faktiskt troligt är det så.
Näe mögel behöver det verkligen inte vara! Gammalt damm har ju en lukt, inte damm som i damm som ligger framme men typ i gamla skåp med typ trähyllor som inte riktigt går att städa ordentligt. Och typ damm som fastnar i/på såna vävtapeter 😅
 
Läget var ju magiskt! :love:

Men huset i sig... kanske en miljon någon annanstans, högt räknat. En hel del att ta tag i (typ allt faktiskt), och det som renoverats ser påtagligt DIY ut på bilderna tycker jag.

Sen reagerar jag alltid på när det skiljer stort mellan utgångspris och reella bud, här ligger budet ju 44% över utgångspris nu och det känns... inte helt seriöst av mäklare, gränsande till lockpris imho.

Lik förbannat hade jag gärna haft en stuga just precis där... :bow:
 
Läget var ju magiskt! :love:

Men huset i sig... kanske en miljon någon annanstans, högt räknat. En hel del att ta tag i (typ allt faktiskt), och det som renoverats ser påtagligt DIY ut på bilderna tycker jag.

Sen reagerar jag alltid på när det skiljer stort mellan utgångspris och reella bud, här ligger budet ju 44% över utgångspris nu och det känns... inte helt seriöst av mäklare, gränsande till lockpris imho.

Lik förbannat hade jag gärna haft en stuga just precis där... :bow:

Man misstänker att huset inte kommer att stå kvar länge till. Lägger man 9 miljoner på ett läge ska det mycket till att man inte lägger 2 miljoner på att slippa bo i halvkasst 90-talsrenoverat.
 
https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-haverodal-norrtalje-kommun-edebovagen-9a-17793044

Om man inte ens bryr sej om att få det att se "hemtrevligt" och så på säljannonser misstänker jag att man nog har svårt att få dit hotellgäster. Tapeter /inredningen matchar dåligt, och bäddningen på sängarna ska vi inte ens prata om...

Nu ska de ju sälja men annars hade det helt klart vart ett fall för hon i england som hjälper folk få bättre hotell..
 
https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-haverodal-norrtalje-kommun-edebovagen-9a-17793044

Om man inte ens bryr sej om att få det att se "hemtrevligt" och så på säljannonser misstänker jag att man nog har svårt att få dit hotellgäster. Tapeter /inredningen matchar dåligt, och bäddningen på sängarna ska vi inte ens prata om...

Nu ska de ju sälja men annars hade det helt klart vart ett fall för hon i england som hjälper folk få bättre hotell..
Men vilket vackert hus ändå! Synd på insidan, men mycket av det är ju ändå lätt för en ny ägare att åtgärda.
 
https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-haverodal-norrtalje-kommun-edebovagen-9a-17793044

Om man inte ens bryr sej om att få det att se "hemtrevligt" och så på säljannonser misstänker jag att man nog har svårt att få dit hotellgäster. Tapeter /inredningen matchar dåligt, och bäddningen på sängarna ska vi inte ens prata om...

Nu ska de ju sälja men annars hade det helt klart vart ett fall för hon i england som hjälper folk få bättre hotell..
Stackars hus, jag skulle definitivt inte ta in där om jag fick se de bilderna... synd, för byggnaden i sig är ju jättefin, hoppas någon duktig köper det och fixar till hotellet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 198
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 193
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 939
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 436
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp