SpÀnnande o intressanta hus till salu

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
😍 Jag flyttar in direkt. Jag har alltid behövt snidade hundar pĂ„ trapprĂ€cket!

Dock ser jag ett visst potentiellt problem med ljusa heltĂ€ckningsmattor och en valp som inte Ă€r rumsren Ă€n 🙃
28232_HA04908_IMG_34_0000.jpeg

Sniderierna var magiska :love:
 
Jag beundrar yrkesskickligheten som ligger bakom den hÀr typen av hus. Och resultatet Àr verkligen vackert.
Men skulle jag vilja bo sÄ? Nej! Det Àr pÄ tok för mörkt, tungt och dystert. Jag fÄr nÀstan en klaustrofobisk kÀnsla trots rymligheten. Men hÀftigt Àr det!
 
Det Àr sÄ helt underbart (förutom köket och de andra vita delarna de sabbat... men det gÄr ju att ÄtgÀrda ;)) :love:
Visste vÀl att du skulle gilla det ;)
😍 Jag flyttar in direkt. Jag har alltid behövt snidade hundar pĂ„ trapprĂ€cket!

Dock ser jag ett visst potentiellt problem med ljusa heltĂ€ckningsmattor och en valp som inte Ă€r rumsren Ă€n 🙃
Jag ser bara hur svÄrstÀdat det mÄste vara :o :angel:
Äh, det Ă€r sĂ„nt man har tjĂ€nstespökena till! :D
Jag beundrar yrkesskickligheten som ligger bakom den hÀr typen av hus. Och resultatet Àr verkligen vackert.
Men skulle jag vilja bo sÄ? Nej! Det Àr pÄ tok för mörkt, tungt och dystert. Jag fÄr nÀstan en klaustrofobisk kÀnsla trots rymligheten. Men hÀftigt Àr det!
Precis samma hÀr! Jag kan verkligen uppskatta de vÀlbevarade detaljerna och imponeras över det vackra hantverket, men jag skulle inte vilja bo sÄ i mer Àn max en vecka. DÀrför gillar jag att ta in pÄ hotell som inrett i den hÀr stilen, vilket det finns rÀtt gott om i Skottland :)
 
AlltsÄ TITTA pÄ detta fantastiska stÀlle och alla vÀlbevarade originaldetaljer (nÄja, Ätminstone i 2/3 av fallen): https://www.rightmove.co.uk/properties/113482004#/?channel=RES_BUY

(det stÄr som sÄlt men man kan ÀndÄ se bilderna som vanligt om man klickar pÄ dem)
Jag ÄLSKAR det hĂ€r rummet! Taket, golvet, fönstren, flygeln, sofforna... :love:

28232_HA04908_IMG_20_0000.jpeg


DĂ€remot undrar jag lite hur man gör om man vill ha det mörkt nĂ€r man ska sova hĂ€r? 🧐

28232_HA04908_IMG_36_0000.jpeg
 
Jag ÄLSKAR det hĂ€r rummet! Taket, golvet, fönstren, flygeln, sofforna... :love:

28232_HA04908_IMG_20_0000.jpeg


DĂ€remot undrar jag lite hur man gör om man vill ha det mörkt nĂ€r man ska sova hĂ€r? 🧐

28232_HA04908_IMG_36_0000.jpeg
Åh gud, sĂ„g just att de satt in en TV i det vinklade takfönstret! Vem i hela friden kommer pĂ„ idĂ©n att göra nĂ„got sĂ„nt? Och... hur Ă€r den inkopplad? Och hur ser man ens nĂ„got sĂ„ lĂ„ngt nerifrĂ„n? Jag har sĂ„ mĂ„nga frĂ„gor!
 
Precis samma hÀr! Jag kan verkligen uppskatta de vÀlbevarade detaljerna och imponeras över det vackra hantverket, men jag skulle inte vilja bo sÄ i mer Àn max en vecka. DÀrför gillar jag att ta in pÄ hotell som inrett i den hÀr stilen, vilket det finns rÀtt gott om i Skottland :)
Jag Àr inte lika krÀsen sÄ jag skulle lÀtt kunna bo sÄ, sÀmre stÀllen har jag bott pÄ :)

Men sen Àr det ju det dÀr med priset, för de pengarna hade jag hellre köpt mark ...
 
Jag ÄLSKAR det hĂ€r rummet! Taket, golvet, fönstren, flygeln, sofforna... :love:

28232_HA04908_IMG_20_0000.jpeg


DĂ€remot undrar jag lite hur man gör om man vill ha det mörkt nĂ€r man ska sova hĂ€r? 🧐

28232_HA04908_IMG_36_0000.jpeg

AlltsÄ, det Àr ju fint. Men vÀldigt omysigt! Jag skulle ha vÄrt för att koppla av i det rummet. Och sovrummet var hemskt! Jag vill ha det mörkt nÀr jag sover!
 
Ja, jag började svettas lite halvvÀgs genom beskrivningen dÀr det stÄr "The property has been re-wired (no mean feat when trying to protect A-listed original features)" :nailbiting:
Det var en kille som pÄ nittiotalet köpte ett K-mÀrkt slott i SkÄne, Gyllebo. Renoverade för fem gÄnger inköpspriset, sen tog pengarna slut men takstolarna behövde repareras sÄ han sökte medel frÄn lÀnsstyrelsen. De gav inget bidrag men eftersom byggnaden var skyddade lade de istÀllet ett vite pÄ Àgaren att han mÄste reparera. Slutade med personlig konkurs och slottet sÄldes pÄ exekutiv auktion för 1,6 miljoner.

Är sjĂ€lv delĂ€gare av stort slott och det Ă€r inga smĂ„summor precis som behövs till underhĂ„llet, tur jag bara Ă€ger en mycket liten del av Svaneholm.
 
Det var en kille som pÄ nittiotalet köpte ett K-mÀrkt slott i SkÄne, Gyllebo. Renoverade för fem gÄnger inköpspriset, sen tog pengarna slut men takstolarna behövde repareras sÄ han sökte medel frÄn lÀnsstyrelsen. De gav inget bidrag men eftersom byggnaden var skyddade lade de istÀllet ett vite pÄ Àgaren att han mÄste reparera. Slutade med personlig konkurs och slottet sÄldes pÄ exekutiv auktion för 1,6 miljoner.

Är sjĂ€lv delĂ€gare av stort slott och det Ă€r inga smĂ„summor precis som behövs till underhĂ„llet, tur jag bara Ă€ger en mycket liten del av Svaneholm.
Oj, spÀnnande! Hur kommer det sig att du Àr det?
 
Oj, spÀnnande! Hur kommer det sig att du Àr det?
Svaneholms slott Àgs av en ideell andelsförening som vem som vill kan köpa andelar i för 30 kr per andel :)

Men det Àr intressant att vara med och fÄ en inblick i vad det innebÀr att Àga ett slott. Halva slottet Àr inrett som ett hembygdsmuseum, en lÀnga som restaurang och en lÀnga stÄr mer eller mindre tom.

https://svaneholmsslott.se
 
Det Àgs av en andelsförening dÀr vem som vill kan anmÀla intresse att bli andelsÀgare. :)

Svaneholms slott Àgs av en ideell andelsförening som vem som vill kan köpa andelar i för 30 kr per andel :)

Men det Àr intressant att vara med och fÄ en inblick i vad det innebÀr att Àga ett slott. Halva slottet Àr inrett som ett hembygdsmuseum, en lÀnga som restaurang och en lÀnga stÄr mer eller mindre tom.

https://svaneholmsslott.se
Se dÀr, dÄ har jag lÀrt mig nÄgot idag ocksÄ! Kul idé! :)
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Hemmet Eftersom den förra trÄden blev lÄst startar jag en ny! FortsÀtt posta spÀnnande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 783
Senast: Mia_R
·
Kropp & SjÀl Jag Àr sedan en tid tillbaka sjukskriven pÄ grund av utmattningssyndrom, och har frÄn flera hÄll fÄtt höra att jag ska "ge mig sjÀlv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-trÄd hÀr? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra hÀr? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
SamhÀlle I trÄden om religion togs det upp att det var fel att vÄrden erbjöd samtalsstöd till patienter hos en prÀst nÀr kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 185
Senast: Enya
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp