Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Anders

Min förhoppning är denna tråd kan gå i lite mera positivt anda än tidigare trådar :)

Först ut är en 153 ha stor sätervall eller fäbodvall, komplett med alla hus bevarade, i Härjedalen (klicka på bilden för fler bilder)

 
Hur menar du med positivare anda? Dom här trådarna har väl aldrig varit negativa? Eller får det bara vara fina kåkar?
De har handlat både om spännande och avskräckande hus och bitvis tycker jag det varit ganska mycket negativt i de trådarna, även jag har bidragit till det. Men det är väl roligare med en tråd som fokuserar på spännande och intressanta hus, tycker du inte det?
 
De har handlat både om spännande och avskräckande hus och bitvis tycker jag det varit ganska mycket negativt i de trådarna, även jag har bidragit till det. Men det är väl roligare med en tråd som fokuserar på spännande och intressanta hus, tycker du inte det?
Jag kan inte se att dom andra trådarna inte innehållit spännande och intressanta hus. Så om du tycker din trådstart ger dig tolkningsföreträde så får vi väl göra en annan tråd för de sönderrenoverade, för spökhusen, för rucklen och knashusen. För det tycker nämligen jag är spännande och intressanta hus.
 
Jag kan inte se att dom andra trådarna inte innehållit spännande och intressanta hus. Så om du tycker din trådstart ger dig tolkningsföreträde så får vi väl göra en annan tråd för de sönderrenoverade, för spökhusen, för rucklen och knashusen. För det tycker nämligen jag är spännande och intressanta hus.
Om du tycker det är spännande att klaga på andras hus så är inte jag att hindra dig att starta en sådan tråd. Och det är heller ingen som tvingar dig att skriva i den här tråden. Jag tycker dock att du borde tänka på att det faktiskt är andra människors hus du vill göra ned, jag tror inte du själv skulle tycka det vore lika roligt om det gällde ditt eget.

Nog om detta. Tråden handlar som sagt om spännande och intressanta hus och inte om allmänt tjafs :)
 
Jag kan inte se att dom andra trådarna inte innehållit spännande och intressanta hus. Så om du tycker din trådstart ger dig tolkningsföreträde så får vi väl göra en annan tråd för de sönderrenoverade, för spökhusen, för rucklen och knashusen. För det tycker nämligen jag är spännande och intressanta hus.
...Eller för den delen mäklare som tar "knasiga" bilder, eller lämnar "märklig" information.
Inget av detta är egentligen att klaga, utan det är just "intressant", och ibland inte så lite tankeväckande...
Skulle jag vilja anlita en mäklare, som visar närbilder på citroner och aubergine, men skippar att berätta om det finns en gödselplatta till stallet?

Eller de där bedagade skönheterna till hus, alltså i grunden väldigt vackra hus, som ingen har brytt sig om på ett halvsekel eller så, fantasin sätts igång, varför blev det egentligen så?

KL

Ingen äger en tråd (utom dagbokstrådarna), och ingen vet egentligen hur en tråd kommer att utvecklas...
 
Om du tycker det är spännande att klaga på andras hus så är inte jag att hindra dig att starta en sådan tråd. Och det är heller ingen som tvingar dig att skriva i den här tråden. Jag tycker dock att du borde tänka på att det faktiskt är andra människors hus du vill göra ned, jag tror inte du själv skulle tycka det vore lika roligt om det gällde ditt eget.

Nog om detta. Tråden handlar som sagt om spännande och intressanta hus och inte om allmänt tjafs :)
Jag har ofta funderat på hur vårt hus skulle kommenteras. Folk skulle tro vi är komplett galna och extremt slarviga.
Men då kör vi på som vi brukar i den här tråden.
 
Jag har ofta funderat på hur vårt hus skulle kommenteras. Folk skulle tro vi är komplett galna och extremt slarviga.
Men då kör vi på som vi brukar i den här tråden.
Haha.... Jag halvt om halvt väntade på att vårt hus skulle komma upp i den förra tråden när det var till salu..... Och det var INTE för att det var otroligt vackert, välskött eller lyxigt om man säger så.... :angel:
 
Det här huset känns helt osammanhängande. Hade lika gärna kunnat vara 4 olika hus i samma lista..
http://net.sfd.se/webpack/wpBildLista/Default.aspx?firmanr=10177&objgid=OBJ10177_1603127202
Utifrån ger det gigantiska taket ett intryck av att man tagit ett svinhus och gjort om det till bostad. Bilderna innifrån gör mig mest förvirrad över var jag är någonstans. Inte blev det bättre av att den sista planlösningsbilden i 3d är vriden 180 grader jämfört med 2D bilden. Vad gör egentligen den där 3D bilden där alls?
och var ligger takterassen i förhållande till rummen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 771
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 052
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 181
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp