Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså detta? Är inte det egentligen bara ett hus? Jag fattar inte om ägaren arrenderar stallet och tillhörande, eller om ägaren äger stallet men inte marken 🤔

https://www.svenskfast.se/hus/vastr...karra/hisings-karra/rodbo/rosbovagen-9/286405
Min gissning var att marken är arrenderad av kommunen eftersom jag vet om flera liknande i de där krokarna och kollar man i fastighetskartan, så verkar det mycket riktigt vara kommunägd mark som gränsar till fastigheten :)
 
Ja, det var verkligen klantigt skrivet!

Vad gäller?

Om man vill ha en hästgård, så är det rimligt att tro, att man vill ha hästar där.

Då är ju frågan om huruvida stallet med tillhörande mark antar jag, är uthyrt/utarrenderat till någon, och i så fall på vilken typ av villkor, kan det brytas enkelt vid ägarbyte?

Eller är det så att nuvarande ägaren har hästar och därför hyr/arrenderar ett stall med vidhängande mark, och i så fall om ägaren kan tänkas sig att hyra ut/arrendera ut, till den nya ägaren av fastigheten?

Det verkar ändå så, när man försöker tolka "fakta", som att nuvarande fastighetsägaren äger en del byggnader och anläggningar i form av stall m.m. på ofri grund.
Alltså att det är husägaren som hyr ett stall, en "hönsfarm" med mera.

Men då är det väl superviktigt att upplysa om hur de faktiska förhållandena ser ut?

Ja men eller hur.. Jag fattar inte ens vad dom säljer här 😄
 
Det verkar livsfarligt anser jag. Tänk om kommunen bestämmer sig för att ha något annat där?
Tror att man får rätt långa arrenden om jag förstått det rätt. Har en kompis som bor och äger ett hus på kommunens mark.
Men jag håller med, jag vet inte om jag hade vågat bygga såna stora projekt på arrenderad mark om jag inte haft stora problem att veta var jag skulle göra av alla mina pengar :laugh:
Om det nu inte är att byggnaderna arrenderas också.. Men det blir väl ingen större skillnad i praktiken
 
Väldigt spännande rubrik. Lägenheten ÄR till salu och visningen har inte ens varit än :laugh:

Screenshot_20201130_134144.jpg
 
Jag kan tänka mig bo i vilket som :laugh: Blir dock väldigt misstänksam mot att 12-miljonersvillan inte visar några badrumsbilder.... Misstänker att badrummen är något av en orenoverad mardröm!
Jag funderade också på det. Blev så snopen när bilderna plötsligt tog slut, man fick inte se särskilt mycket alls tycker jag!
 
Ja jäklar ja! Det billigare var iofs hälften så stort, men vilka fantasipriser ändå!

I villan för 21 miljoner räknar jag till inte mindre än 8 y-stolar i matsalen, det är typ 60 000 kr i stolar bara det. Man kan ju hoppas att de ingår vid köp :D
Jag funderade på att båda husen hade något som för mitt otränade öga ser ut som Jetson-fotöljer. Har det varit REA på dem i Umeå? Eller är det något någon mäklare/stylist där använder frekvent? Så många frågor
 
Jag funderade på att båda husen hade något som för mitt otränade öga ser ut som Jetson-fotöljer. Har det varit REA på dem i Umeå? Eller är det något någon mäklare/stylist där använder frekvent? Så många frågor
Antingen stylar dom irl eller så stylar man i photoshop väldigt likt verkligheten numera.
Tittar man på flera objekt från en och samma mäklare så ser man att det är samma möbler "överallt" O_o Supertrist för mig som gillar att "hemnet-knarka" för att få inspiration :down:
 
Konsekvent genomförande av svårstädat och opraktiskt. T.ex. alla de blanka ytorna. Heltäckningsmattorna. Eller en musikanläggning ovanför diskhon.

Samt en livsfarlig trappa, och ännu livsfarligare "räcke" vid trappa/nedgång med glest satta icke spända vajrar.

Men ska man köpa huset, så gör man väl det för läget och planlösningen, och så får man fixa till huset så att det blir lite mer lättskött, och ordna med säkerheten runt trappan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 786
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp