Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konsekvent genomförande av svårstädat och opraktiskt. T.ex. alla de blanka ytorna. Heltäckningsmattorna. Eller en musikanläggning ovanför diskhon.

Samt en livsfarlig trappa, och ännu livsfarligare "räcke" vid trappa/nedgång med glest satta icke spända vajrar.

Men ska man köpa huset, så gör man väl det för läget och planlösningen, och så får man fixa till huset så att det blir lite mer lättskött, och ordna med säkerheten runt trappan.
Hjälp!!!

Så många blanka ytor att få fingeravtryck och damm på. Så många märkliga materialval som kräver väldigt speciell inredning för att fungera.

Klart skeptisk till mattan framför öppna spisen.......
Glasgolv och glasskafferi :wtf:

När jag såg utsidan så blev jag kär :love:
Sen tittade jag på interiörbilderna... :yuck:
 
Det här tycker jag vore en fin hästgård att ha, precis vid foten av Stenshuvud i Skåne. Men den lär bli dyyr misstänker jag :(

https://www.hemnet.se/bostad/villa-...ishamns-kommun-rorumsstrandsvagen-17-17177457

23e7878f03cc9e00d19b5aad5ef8adb8.jpg
 
Kanske inget fel på gården i grunden om man renoverar upp den, men färgerna, röran, superslitet osv gör det knappast tilltalande för mig. Men kanske någon kan se möjligheter att göra om det till något riktigt fint..
Dödsbo någon vill sälja snabbt som attan kanske ?
https://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-skultuna-vasteras-kommun-stora-backarna-1-17406054
Man kan ju plocka i ordning lite, lägga på ett överkast, flytta runt med flyttlådorna och så, för att skapa bilder med lite ordning på...
 
Kanske inget fel på gården i grunden om man renoverar upp den, men färgerna, röran, superslitet osv gör det knappast tilltalande för mig. Men kanske någon kan se möjligheter att göra om det till något riktigt fint..
Dödsbo någon vill sälja snabbt som attan kanske ?
https://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-skultuna-vasteras-kommun-stora-backarna-1-17406054
Men vad är det här för språk "Fastigheters belägenhet är otroligt tilltalande med närhet till fina omgivningar och öppna fält."
 
Kanske inget fel på gården i grunden om man renoverar upp den, men färgerna, röran, superslitet osv gör det knappast tilltalande för mig. Men kanske någon kan se möjligheter att göra om det till något riktigt fint..
Dödsbo någon vill sälja snabbt som attan kanske ?
https://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-skultuna-vasteras-kommun-stora-backarna-1-17406054

Herrjävlar, det enda jag ser på bilderna är att ett ställe där det är effektivt att bli utbränd på att försöka få ordning :wtf:
 
Men vad är det här för språk "Fastigheters belägenhet är otroligt tilltalande med närhet till fina omgivningar och öppna fält."
Haha, jag läste uppenbarligen inte ens allt..
Och ändå är det svensk fastighetsförmedling liksom. Jag övervägde ärligt talat om det var ett aprilskämt och tittade om det stod 1 April nånstans...
Hur har man närhet till fina omgivningar?
 
Haha, jag läste uppenbarligen inte ens allt..
Och ändå är det svensk fastighetsförmedling liksom. Jag övervägde ärligt talat om det var ett aprilskämt och tittade om det stod 1 April nånstans...
Hur har man närhet till fina omgivningar?

Jag läser det helt klart som att fastigheten ligger i ett riktigt skithål, men tar man sig bara en liten bit bort från fastigheten är det fint ikring. Antar att det inte var meningen ....
 
Jag läser det helt klart som att fastigheten ligger i ett riktigt skithål, men tar man sig bara en liten bit bort från fastigheten är det fint ikring. Antar att det inte var meningen ....
Ser ju ut att vara åkrar omkring... Öppet och fint.
Men bilderna ger ju en skitig bild av fastigheten.

Men nu ska jag inte låta så elak. Man ser ju tydliga tecken på om inte gammal, så sjuk (tidigare) ägare. Tycker mig se hjälpmedel här och var.
Men känner mig lite fascinerad över mäklare som tar och publicerar de bilderna, ett par stycken hade jag absolut inte satt i annons.. Måste de inte ändå röja inför visning? Eller tänkte de sälja med alla saker i?
Priset känns väl förvisso inte högt, kansle snarare på låga sidan, men jag har inte koll på priserna på den sidan Västerås så inte säker..
 
Priset känns väl förvisso inte högt, kansle snarare på låga sidan, men jag har inte koll på priserna på den sidan Västerås så inte säker..

En gård i den storleken i gott skick i närheten av en stor stad brukar kosta betydligt mer. Det är dessutom en attraktiv region för hästfolk även om det ligger på "fel sida"stan (dvs varken mot Strömsholm eller mot Enköping/Stockholm). Ska bli intressant att se vad den säljs för. Jag skulle ju aldrig ge de pengarna men jag är ju heller ingen som kan nåt om renovering så det skulle bli hutlöst dyrt att få skick på det. Men för en händig hästfamilj med kapital är det nog en rimlig tanke.
 
En gård i den storleken i gott skick i närheten av en stor stad brukar kosta betydligt mer. Det är dessutom en attraktiv region för hästfolk även om det ligger på "fel sida"stan (dvs varken mot Strömsholm eller mot Enköping/Stockholm). Ska bli intressant att se vad den säljs för. Jag skulle ju aldrig ge de pengarna men jag är ju heller ingen som kan nåt om renovering så det skulle bli hutlöst dyrt att få skick på det. Men för en händig hästfamilj med kapital är det nog en rimlig tanke.
Jag är ju rädd att den där är i ännu sämre skick än vad som syns på bilderna. Samt att stallets takhöjd är långt ifrån numera godkänd takhöjd för en häst, står ju något om mindre ponny i annonsen.

Men ja, kunde bli väldigt intressant att veta pris, om de nu ens går ut med det..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 786
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp