Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ju rädd att den där är i ännu sämre skick än vad som syns på bilderna. Samt att stallets takhöjd är långt ifrån numera godkänd takhöjd för en häst, står ju något om mindre ponny i annonsen.

Men ja, kunde bli väldigt intressant att veta pris, om de nu ens går ut med det..
Budgivning pågår står det nu och är uppe i 3 550 000 nu.
 
Åh jag såg nyss granngården (sök på Virrestad på Hemnet) till salu, jag har spanat på den länge för det är en sån där gård som behöver lite kärlek men säkert kommer bli enormt fin. Hade velat att de skulle väntat ett år till för då hade jag nog varit redo att lämna sthlm också på pappret.. Men 2,75 millar för något som de inte ens kan fota inne i? Hmm. Fullt av skräp på gården och argsinta hundar. Men läget kan inte bli bättre...
 
Ursäkta min reaktion, men :eek::eek::eek:
För det DÄR :confused:

Området måste vara populärt, eller??
Ja det börjar bli det, nära Västerås som är relativt nära Stockholm. Komma ut på landet är poppis.
Omg!
Jag köpte min gård på andra sidan Västerås med 3ha betesmark för mindre än det.. Med två bostadshus i bättre skick och fler ekonomibyggnader..
Då hade du tur! :) vår mäklare konstatera att vi hade gjort ett kap med vårt inköp som vi betalade vad värderingen sa. Minst en miljon till sa mäklaren och det hade vi inte haft råd till. Så vi är glada, och säljaren är nöjd också. :)
 
Ja det börjar bli det, nära Västerås som är relativt nära Stockholm. Komma ut på landet är poppis.

Då hade du tur! :) vår mäklare konstatera att vi hade gjort ett kap med vårt inköp som vi betalade vad värderingen sa. Minst en miljon till sa mäklaren och det hade vi inte haft råd till. Så vi är glada, och säljaren är nöjd också. :)
Ptja, tur och tur. Gården hade ju inte färdigt stall alls och det plöjs ned en hel del pengar i ekonomibyggnader mm nu. Det huset vi hyr ut är ju 1800-tal och inte så upp ristat med helt ok borde. Vårt hus är början på 1900 tror jag. Skulle behöva en ansiktslyftning ffa invändigt. Men ja, om ett par år kan vi antagligen lägga på en miljon på köpesumman i värde. Många skrämdes nog av hur mycket som krävdes för att få godkänt stall med att lyfta tak osv. Vi är inte klara med drömstallet än, utan kör med lösdrift (som vi gjort i ordning och gjutit golv i del av ekonomibyggnad) men ja, trots budgivning var det absolut inte ett dåligt pris.
Men tilläggas ska kanske att vi köpte för ca 4,5 år sen också.
 
Ptja, tur och tur. Gården hade ju inte färdigt stall alls och det plöjs ned en hel del pengar i ekonomibyggnader mm nu. Det huset vi hyr ut är ju 1800-tal och inte så upp ristat med helt ok borde. Vårt hus är början på 1900 tror jag. Skulle behöva en ansiktslyftning ffa invändigt. Men ja, om ett par år kan vi antagligen lägga på en miljon på köpesumman i värde. Många skrämdes nog av hur mycket som krävdes för att få godkänt stall med att lyfta tak osv. Vi är inte klara med drömstallet än, utan kör med lösdrift (som vi gjort i ordning och gjutit golv i del av ekonomibyggnad) men ja, trots budgivning var det absolut inte ett dåligt pris.
Men tilläggas ska kanske att vi köpte för ca 4,5 år sen också.
Ja för 4,5 år sedan var priserna annorlunda, vårt hus är från 1912, tillbyggt 1950 och vi håller sakta på att jobba oss igenom det. Uthusen och ladugården ligger lägre fram i och med att vi inte har djur men vi ska lägga om taket på hela ladugårdsbyggnaden med plåt, logen som sitter ihop väntar vi med plåt utan lägger bara om teglet, för den måste dras ihop och stabiliseras upp mer permanent än vår tillfälliga lösning. Någon gång kom någon på att man behövde fler och större portar så man sågade av viktiga delar i konstruktionen 🙄 Nu har snickarna byggt en hjälp konstruktionen men i framtiden ska porten bort och det ska bli en permanent lösning. På gaveln har vi i samarbete med säljaren bytt till en större skjutport. Säljaren ska hyra in sig i logen i vinter då han ska bygga om på sin egen gård.
Hade vår värdering gjorts i år hade den legat betydligt högre, priserna drog iväg rejält i samband med covid, alla vill ut på landet. 😁
 
Ja för 4,5 år sedan var priserna annorlunda, vårt hus är från 1912, tillbyggt 1950 och vi håller sakta på att jobba oss igenom det. Uthusen och ladugården ligger lägre fram i och med att vi inte har djur men vi ska lägga om taket på hela ladugårdsbyggnaden med plåt, logen som sitter ihop väntar vi med plåt utan lägger bara om teglet, för den måste dras ihop och stabiliseras upp mer permanent än vår tillfälliga lösning. Någon gång kom någon på att man behövde fler och större portar så man sågade av viktiga delar i konstruktionen 🙄 Nu har snickarna byggt en hjälp konstruktionen men i framtiden ska porten bort och det ska bli en permanent lösning. På gaveln har vi i samarbete med säljaren bytt till en större skjutport. Säljaren ska hyra in sig i logen i vinter då han ska bygga om på sin egen gård.
Hade vår värdering gjorts i år hade den legat betydligt högre, priserna drog iväg rejält i samband med covid, alla vill ut på landet. 😁
Det var ju rätt klantigt av de som bodde där innan. 3 av våra 5 byggnader har plåttak inklusive stora ladan. Väldigt skönt. Att den stora som är 60m hade plåttak var rätt viktigt för oss när vi köpte 😇. Är också en "loge" som sitter ihop med ladugården.
De hade också gjort en stor port men på bra sätt med limträbalk och gjort om så stödkonstruktionerna fungerar bra. De använde den som maskinhall...
Jag har ju tre hästar, så ladugården som ska bli "drömstallet" är ju lite prio hos oss 😁.
Men nu ska jag sluta kapa tråden och dra iväg om hus som inte längre är till salu 😁.
 
Åh jag såg nyss granngården (sök på Virrestad på Hemnet) till salu, jag har spanat på den länge för det är en sån där gård som behöver lite kärlek men säkert kommer bli enormt fin. Hade velat att de skulle väntat ett år till för då hade jag nog varit redo att lämna sthlm också på pappret.. Men 2,75 millar för något som de inte ens kan fota inne i? Hmm. Fullt av skräp på gården och argsinta hundar. Men läget kan inte bli bättre...
Är det Virrestad på Österlen i Skåne? Hemnet har ingen gård till salu där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 771
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 052
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 181
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp