Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

  • Screenshot_20210421-191028_Chrome.jpg
    Screenshot_20210421-191028_Chrome.jpg
    143,6 KB · Visningar: 114
https://www.rettie.co.uk/properties/14025646/sales

Det här huset har jag gått och spanat på lääänge. Det ligger några kvarter från mig och jag brukar gå förbi och titta längtande på det. Nu när jag sett hur det ser ut inne (för att inte tala om hur saaatans dyrt det är) känns det genast mycket bättre. Jag vet inte ens var jag ska börja, men vi kan väl konstatera att jag sällan sett på maken till skrikigt grön heltäckningsmatta. Och fönsterna, vilka fullständigt enorma fönster! :eek: Skillnaden i stil dels mellan några av rummen i huvudhuset men framförallt mellan huvudhuset och annexet är också intressant...
 
https://www.rettie.co.uk/properties/14025646/sales

Det här huset har jag gått och spanat på lääänge. Det ligger några kvarter från mig och jag brukar gå förbi och titta längtande på det. Nu när jag sett hur det ser ut inne (för att inte tala om hur saaatans dyrt det är) känns det genast mycket bättre. Jag vet inte ens var jag ska börja, men vi kan väl konstatera att jag sällan sett på maken till skrikigt grön heltäckningsmatta. Och fönsterna, vilka fullständigt enorma fönster! :eek: Skillnaden i stil dels mellan några av rummen i huvudhuset men framförallt mellan huvudhuset och annexet är också intressant...
Vilket otroligt arbete som ligger i huvudhusets väggpaneler
 
https://www.rettie.co.uk/properties/14025646/sales

Det här huset har jag gått och spanat på lääänge. Det ligger några kvarter från mig och jag brukar gå förbi och titta längtande på det. Nu när jag sett hur det ser ut inne (för att inte tala om hur saaatans dyrt det är) känns det genast mycket bättre. Jag vet inte ens var jag ska börja, men vi kan väl konstatera att jag sällan sett på maken till skrikigt grön heltäckningsmatta. Och fönsterna, vilka fullständigt enorma fönster! :eek: Skillnaden i stil dels mellan några av rummen i huvudhuset men framförallt mellan huvudhuset och annexet är också intressant...

Herregud vilken dröm! :love: Ja, inte det moderna eländet då. Plus att mattan går att åtgärda.
 
Vilket otroligt arbete som ligger i huvudhusets väggpaneler

Herregud vilken dröm! :love: Ja, inte det moderna eländet då. Plus att mattan går att åtgärda.
Ja, visst är det fantastiskt på många sätt! Det är nästan som ett litet minislott! Hoppas verkligen att den som köper det tar väl hand om det och alla fina detaljer (men det brukar man vara ganska bra på i den här stan, faktiskt). Dock funderar jag på hur kallt det måste vara i ett så stort gammalt hus med sådana enorma fönster och bara ett fåtal halvstora element per rum. Enligt Energy Performance Certificate är det F på en skala från A- G, där G är värst. 🥶
 
https://www.rettie.co.uk/properties/14025646/sales

Det här huset har jag gått och spanat på lääänge. Det ligger några kvarter från mig och jag brukar gå förbi och titta längtande på det. Nu när jag sett hur det ser ut inne (för att inte tala om hur saaatans dyrt det är) känns det genast mycket bättre. Jag vet inte ens var jag ska börja, men vi kan väl konstatera att jag sällan sett på maken till skrikigt grön heltäckningsmatta. Och fönsterna, vilka fullständigt enorma fönster! :eek: Skillnaden i stil dels mellan några av rummen i huvudhuset men framförallt mellan huvudhuset och annexet är också intressant...
Matta på matta ... :cautious:

Annars ett hus som man kan beundra men som man inte vill bo i! :laugh::D
 
https://www.rettie.co.uk/properties/14025646/sales

Det här huset har jag gått och spanat på lääänge. Det ligger några kvarter från mig och jag brukar gå förbi och titta längtande på det. Nu när jag sett hur det ser ut inne (för att inte tala om hur saaatans dyrt det är) känns det genast mycket bättre. Jag vet inte ens var jag ska börja, men vi kan väl konstatera att jag sällan sett på maken till skrikigt grön heltäckningsmatta. Och fönsterna, vilka fullständigt enorma fönster! :eek: Skillnaden i stil dels mellan några av rummen i huvudhuset men framförallt mellan huvudhuset och annexet är också intressant...
Såg inte så tokigt ut :)! Hur många kvm låg stora huset på?
 
Ja, visst är det fantastiskt på många sätt! Det är nästan som ett litet minislott! Hoppas verkligen att den som köper det tar väl hand om det och alla fina detaljer (men det brukar man vara ganska bra på i den här stan, faktiskt). Dock funderar jag på hur kallt det måste vara i ett så stort gammalt hus med sådana enorma fönster och bara ett fåtal halvstora element per rum. Enligt Energy Performance Certificate är det F på en skala från A- G, där G är värst. 🥶
Ojdå, det finns alltså definitivt en anledning till alla eldstäder :laugh::D
Jag tänkte också på städningen, men med tanke på priset så har de nog råd med att köpa in det!
 
Matta på matta ... :cautious:

Annars definitivt ett hus som man kan beundra men som man inte vill bo i! :laugh::D
Ja, det är inte min grej riktigt men visst är det fantastiskt att det FINNS sådana hus! Här mitt i storstan dessutom, mitt i ett av stans finaste områden men samtidigt bara några kvarter från ett av de sämre. Jag älskar den här staden! :love:
Såg inte så tokigt ut :)! Hur många kvm låg stora huset på?
Ser inte hur det är uppdelat tyvärr, men hela stället verkar vara på drygt 400 kvm 😱 På tal om uppvärmning och städning, alltså! :D
 
Ja, det är inte min grej riktigt men visst är det fantastiskt att det FINNS sådana hus! Här mitt i storstan dessutom, mitt i ett av stans finaste områden men samtidigt bara några kvarter från ett av de sämre. Jag älskar den här staden! :love:

Ser inte hur det är uppdelat tyvärr, men hela stället verkar vara på drygt 400 kvm 😱 På tal om uppvärmning och städning, alltså! :D
Absolut! Man kan beundra det som sagt :love: Jag älskar utsidan!
 
Visst blir det runt 11 miljoner i svenska kronor?
Utropspriset £1.1m motsvarar ca 13 miljoner kr, men det är sällan det reflekterar vad det faktiskt är värderat till. Svårt att förklara, men mäklare här kan egentligen dra till med i princip vilket pris de vill som "offers over", för att locka spekulanter, och det är inte förrän man ber om värderingsrapporten som man får reda på vad som egentligen gäller. Oftast är objekten värderade till ca 20-30% mer än vad som står hos mäklaren, och det är värderingspriset som alla budgivare kommer att utgå från. Jag skulle gissa på att det här kommer att gå för ca 17 miljoner, minst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 786
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp