Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-...um=link&utm_campaign=tipsa&utm_content=iphone
Jag fascineras av beskrivningen ”Helt unik i sin utformning med närhet till motorväg och begränsad havsutsikt är detta villan för den som söker något utöver det vanliga.”
Begränsad havsutsikt är väl inte så positivt men några en påfart till större väg är absolut en fördel när man bor på landet :D

gräslig inredning dock och då är jag ändå förtjust i gammal möbler mm men nej jag vet inte detta var inte snyggt 🙈
 
Begränsad havsutsikt är väl inte så positivt men några en påfart till större väg är absolut en fördel när man bor på landet :D

gräslig inredning dock och då är jag ändå förtjust i gammal möbler mm men nej jag vet inte detta var inte snyggt 🙈
Huset verkar ligga marigt till - nära E20/E6 men långt ifrån en påfart.
 
Här är ännu en gård där jag blir lite fundersam över det låga priset (men jag har å andra sidan noll erfarenhet när det gäller gårdar)... https://www.rightmove.co.uk/properties/90126052#/ (den lär gå för runt 8 miljoner).

Jättefint läge, nästan 13 ha mark, ca 1 km till tågstation med direkttåg till Glasgow, 30 minuters körning till Glasgow centrum, plats för 15 hästar och boningshuset ser ut att vara i riktigt fint skick. Stallen ser förvisso ut att behöva fräschas upp, taket på en del av byggnaderna likaså, och boningshuset lär kosta en rejäl slant att värma upp ("EPC rating" som de skriver om är ett mått på hur energieffektivt ett boende är, där A är bäst och den här har F), men ändå... Och den lilla grillkåtan ser ju hur mysigt som helst ut! :love:

Sen har jag sjukt många frågor om sänggaveln på bild 14, huuur kan den vara bekväm?!

Ååååh! :love: När kan jag flytta in? Fantastiskt, kakel i badrummen. Heltäckningsmattorna river man lätt bort.

Men har de glömt en nolla i priset? Roar mig ibland med att läsa gårdsannonser i H&H och där ligger det helt andra priser på gårdar som inte är i närheten av den här. Är priserna verkligen så annorlunda i Skottland :cautious:
 
Ååååh! :love: När kan jag flytta in? Fantastiskt, kakel i badrummen. Heltäckningsmattorna river man lätt bort.

Men har de glömt en nolla i priset? Roar mig ibland med att läsa gårdsannonser i H&H och där ligger det helt andra priser på gårdar som inte är i närheten av den här. Är priserna verkligen så annorlunda i Skottland :cautious:
Nja, det är verkligen ett ovanligt lågt pris skulle jag säga. Inte för att jag har någon erfarenhet av att köpa gård här men ändå, med det läget och alla de faciliteterna liksom. Det är förmodligen något ganska stort fel på den som endast framgår i värderingsrapporten (som man får be särskilt om), typ nått ruttet tak eller mögel eller annat skoj... :(
 
Nja, det är verkligen ett ovanligt lågt pris skulle jag säga. Inte för att jag har någon erfarenhet av att köpa gård här men ändå, med det läget och alla de faciliteterna liksom. Det är förmodligen något ganska stort fel på den som endast framgår i värderingsrapporten (som man får be särskilt om), typ nått ruttet tak eller mögel eller annat skoj... :(

Det är inte Grade II vilket kan vara en nackdel för en del. Vet inte hur långt det är om du vill tävla, kan det påverka priset? Läste Ian Starks biografi där han pratar om problemen med att bo i Skottland och att tävlingarna finns i ffa England så han flyttade dit till slut. Problem att hitta kunder för livery?
 
Här en gård i Blekinge, 21 ha åkermark, bete och lövskog med stengärdsgårdar och allt. Byggnaderna helt bevarade i originalskick. 1,1 miljoner. Klicka på bilden för alla bilder.
Shit asså, där jag bor får man typ en sommarstuga med dåligt läge och 100kvm tomt för de pengarna. Eller möjligen en egen parkeringsplats i Amsterdam..
 
Shit asså, där jag bor får man typ en sommarstuga med dåligt läge och 100kvm tomt för de pengarna. Eller möjligen en egen parkeringsplats i Amsterdam..
Fastigheten är ju speciell eftersom den ingår i ett naturreservat där även byggnaderna är medtagna och det påverkar nog priset ganska mycket. Så det är ganska omfattande regler för vad man får och inte får göra. På gott och ont, det är inte bara nackdelar med reservatet och jag hade själv varit intresserad av att köpa om läget varit lite annat, det är inget fel men det passar inte mig helt hundra geografiskt. Men i övrigt är det en sådan fastighet jag letar efter :)
 
Här en gård i Blekinge, 21 ha åkermark, bete och lövskog med stengärdsgårdar och allt. Byggnaderna helt bevarade i originalskick. 1,1 miljoner. Klicka på bilden för alla bilder.
Det är så fint
1620136464051.png
men piiip så mycket fästingar där i trakten 😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 771
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 052
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 181
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp