Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Någon som vill köpa en lägenhet för 21(!) miljoner och ändå ha badkaret i ett sovrum? :rofl:
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-vasastan-stockholms-kommun-dobelnsgatan-77-20048915

(resten orkar jag inte ens kommentera...)
Det är som hos Dick and Angel, fast "beige och sparsmakat"!

(Ärligt talat så gillade jag faktiskt den här lägenheten, väldigt vilsam och kul detalj med den dramatiska marmorn. Men badrumsbadkar och öppet till toaletten kan jag vara utan...)
 
Det är som hos Dick and Angel, fast "beige och sparsmakat"!

(Ärligt talat så gillade jag faktiskt den här lägenheten, väldigt vilsam och kul detalj med den dramatiska marmorn. Men badrumsbadkar och öppet till toaletten kan jag vara utan...)
Jag blev helt yr av den dramatiska marmorn :rofl: och värre blev det av att diskhon såg likadan ut och därmed hade kamouflage, att hela badrummet var liknande osv. Som ensam bänkskiva, ok, men det där blev.. rörigt i mina ögon :D Fanns dock saker jag gillade också, som golvet, de rundade hörnen, trappan och färgskalan i hemmet. Några möbler var dessutom riktigt fina. Tur att dock att jag själv inte har så dyr stil!
 
Någon som vill köpa en lägenhet för 21(!) miljoner och ändå ha badkaret i ett sovrum? :rofl:
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-vasastan-stockholms-kommun-dobelnsgatan-77-20048915

(resten orkar jag inte ens kommentera...)
Vissa saker gillade jag med den. Det fanns ett lugn över den och bjälkarna mjukade upp det lite för moderna intrycket lite. Men marmorn i köket var gräsligt. Likaså badkar i sovrummet. Jag hade velat se lite mer variation på färg och material. Sen verkar det inte finnas någon AC så den är nog olidligt varm på sommaren. Sambon bodde i vindsvåning innan huset och har berättat att det var vidrigt på sommaren.
 
Det är som hos Dick and Angel, fast "beige och sparsmakat"!

(Ärligt talat så gillade jag faktiskt den här lägenheten, väldigt vilsam och kul detalj med den dramatiska marmorn. Men badrumsbadkar och öppet till toaletten kan jag vara utan...)
Det är skjutdörr till toan. :)
Älskar skjutdörrar. Så praktiskt! Varför är inte alla dörrar det?
 
Nu får bukexpertisen ge sitt utlåtande. Kolla besiktningen och bilderna. Riva eller renovera? Från början är det en sommarstuga som byggts till på 70-talet. Det finns en arom av katt. Jag blev häpen över skicket. Visst att det är ett trevligt hus. Och i en kommun som ligger högre i pris än andra runtikring. Men visst är det mycket pengar? Allt måste ju fixas både ute o inne. https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-varing-skovde-kommun-greby-bjorkhagen-19883326
 
Nu får bukexpertisen ge sitt utlåtande. Kolla besiktningen och bilderna. Riva eller renovera? Från början är det en sommarstuga som byggts till på 70-talet. Det finns en arom av katt. Jag blev häpen över skicket. Visst att det är ett trevligt hus. Och i en kommun som ligger högre i pris än andra runtikring. Men visst är det mycket pengar? Allt måste ju fixas både ute o inne. https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-varing-skovde-kommun-greby-bjorkhagen-19883326
Vill man totalrenovera ett hus med pappväggar och direktverkande så go for it. Om tomten är värd pengarna så riv och bygg nytt. Tyvärr varken billigt att riva eller bygga nytt.
 
Vill man totalrenovera ett hus med pappväggar och direktverkande så go for it. Om tomten är värd pengarna så riv och bygg nytt. Tyvärr varken billigt att riva eller bygga nytt.
Jag ser liksom inget att bevara. Jo, ett av badrummen ser ok ut. På bild.
 
Gud jag minns inte, vi fick tag i den innan alla hade kreverat och ridlektionen havererat helt faktiskt. En hel rad med russ och shettisar med minibarn i tygeln stod och väntade under kalabaliken. Vem vet, russinet kanske gapskrattade så han blev helt matt, han var yttepytte B-ponny.

(själv var jag lite purken för om jag hade hållit i russet istället för en femåring skulle det inte flytt :D och om 16 åringen hade kläckt ur sig att -Putte rymmer alltid minst en gång varje vår, för gräset är så gott, innan istället för efter faktum så...)

Aha, gräs och matglatt russ är en härlig kombo. När jag red barbacka på mitt russ på sommaren trillade jag av med jäna mellanrum när hon kom på att det var gott med en grästugga eller två och körde ner huvudet. Trint blankt russ utan manke = rullade nerför halsen.
 
Om det är ett gediget hus så kan ju allt utom det kosmetiska bevaras. Men 70-talshus och sommarstugor brukar ha tunna väggar, dålig ventilation som gett mögel och röta mm. Det är liksom bortom bara fult.
Ja besiktningen var ju katastrof. Och då syntes ju inte heller innerväggarna ordentligt för det var fullbelamrat. Och huset var kallställt så kattaromen var tydligen inte så märkbar.
 
Om det är ett gediget hus så kan ju allt utom det kosmetiska bevaras. Men 70-talshus och sommarstugor brukar ha tunna väggar, dålig ventilation som gett mögel och röta mm. Det är liksom bortom bara fult.

Instämmer. Min tillbyggnad gjordes 1973... den är i sämre skick än resten av huset som är från slutet av 1800-talet.

Jag hade varit mycket skeptisk till att lägga en massa pengar på ett 70-talshus.
 
Nu får bukexpertisen ge sitt utlåtande. Kolla besiktningen och bilderna. Riva eller renovera? Från början är det en sommarstuga som byggts till på 70-talet. Det finns en arom av katt. Jag blev häpen över skicket. Visst att det är ett trevligt hus. Och i en kommun som ligger högre i pris än andra runtikring. Men visst är det mycket pengar? Allt måste ju fixas både ute o inne. https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-varing-skovde-kommun-greby-bjorkhagen-19883326
Diss rakt av från mig också. Jag är inte alls lika kategorisk kring hus från 70-talet (bor själv i ett välbyggt och gediget från -76) men i det här fallet verkar bäst-före ha passerat för länge sedan. Hittar inget som talar för, men en hel palett emot.
 
Det här huset har jag gått förbi många gånger. Fint läge och fint hus där jag gärna skulle bo. Snyggt gjord tillbyggnad till ett så gammalt hus (märks att en arkitekt har gjort den). Men verkar inte ha förändrats inuti sedan 70-talet. Den "fullt moderna standard" som mäklaren skriver om var för 50 år sedan ... Inte en enda bild från köket, undrar varför? Å andra sidan ganska skönt med ett hus där inte allt har målats i grått och vitt inför försäljning.
https://carlssonring.se/objekt/villa/CMVILLA59C2HKCUJI8U0MDE/
Oh, det här har jag missat. Hade gärna bott där! Tyvärr för dyrt för min smak...
Det finns bilder från köket, som visar en glaskeramikhäll eller likande, så det är (delvis) renoverat för inte en evighet sen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp