Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Det är det priset för det läget, skulle jag vilja säga. Cykelavstånd till centrum, i ett område som nyligen börjat bli hett.
Läget är fantastiskt! Mycket nybyggen i området med sämre lägen. Är man inte överförtjust i djur och barn är det nog lite för nära grannen dock:D
 
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ålstensgatan#Radhusens_interiörer

Funkishusen i Ålsten är otroligt fina (och dyra!). Särskilt de sk Per Albin husen. När de byggdes var det mycket vitt och avskalat. Lite liknande det ängsliga vita som är modernt nu för tiden. Även möblerna var minimalistiska. De byggdes för funktion inte estetisk och man ville dessutom ha luft och vitt som kontrast till mörkt och ruffigt boende. Varenda kvadratmeter är utnyttjad till max och några biytor finns det inte.

1685358918185.png


Så vem vet om 50-100 år kanske det ängsligt vita ses som eftersträvansvärt och renoveringarna som klassiska. Genom historien har det byggts ovanpå äldre hus och det vi betraktar som historiskt skedde genom att man hänsynslöst rev och renoverade enligt den tidens mode och behov.

https://stockholmskallan.stockholm.se/post/33179
 
Läget är fantastiskt! Mycket nybyggen i området med sämre lägen. Är man inte överförtjust i djur och barn är det nog lite för nära grannen dock:D
Jag döör :rofl: Jag, en ridledare om ca 16 år och ett barn har jagat ett 4H Gotlandsruss runt hus och trädgårdsmöbler medan gubben som ägde satt och drack kaffe och inte ens tittade upp. 16 åringen hävdade att det här var ju ingenting för honom jämfört när hönsen kom lösa :D
 
Jag döör :rofl: Jag, en ridledare om ca 16 år och ett barn har jagat ett 4H Gotlandsruss runt hus och trädgårdsmöbler medan gubben som ägde satt och drack kaffe och inte ens tittade upp. 16 åringen hävdade att det här var ju ingenting för honom jämfört när hönsen kom lösa :D

Russinen är härliga små djur, listiga och med mycket bestämda åsikter. Antar att den inte blev fångad förrän den tröttnade på leken.
 
Russinen är härliga små djur, listiga och med mycket bestämda åsikter. Antar att den inte blev fångad förrän den tröttnade på leken.
Gud jag minns inte, vi fick tag i den innan alla hade kreverat och ridlektionen havererat helt faktiskt. En hel rad med russ och shettisar med minibarn i tygeln stod och väntade under kalabaliken. Vem vet, russinet kanske gapskrattade så han blev helt matt, han var yttepytte B-ponny.

(själv var jag lite purken för om jag hade hållit i russet istället för en femåring skulle det inte flytt :D och om 16 åringen hade kläckt ur sig att -Putte rymmer alltid minst en gång varje vår, för gräset är så gott, innan istället för efter faktum så...)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp