Spännande och oförutsägbara böcker?

Som @Krystalline skrev, böckerna av Koontz om Odd Thomas fastnade jag i.

Shutter Island, så oväntad, så spännande!

Hungerselden med två efterföljare,
herregud, kunde INTE lägga ifrån mej någon av dom. Sambon var inte lika imponerad men jag blev nästan nervös över att behöva vänta på att nästa bok skulle släppas 🙄😁
 
Expedition med Bea Uusma. Den är grymt spännande även om man vet "slutet" på förhand liksom.

Mormor hälsar och säger förlåt, Fredrik Backman är lysande.
 
En av de bästa jag läst utifrån din beskrivning : en trilogi som heter Kråkflickan, Hungerelden och Phythians anvisningar av Eriksson Axlander Sundqvist. . Rekommenderas varmt och man kan inte sluta läsa och har noll aning om hur det ska gå/vad som är vad och vem som är vad ...👍

Håller med! Något sjukt ibland men så bra!
 
Som @Krystalline skrev, böckerna av Koontz om Odd Thomas fastnade jag i.

Shutter Island, så oväntad, så spännande!

Hungerselden med två efterföljare,
herregud, kunde INTE lägga ifrån mej någon av dom. Sambon var inte lika imponerad men jag blev nästan nervös över att behöva vänta på att nästa bok skulle släppas 🙄😁
Svarar mej själv, trilogin börjar ju med Kråkflickan.
Såg det var fler rekommendationer på den!!
 
A J Finn har skrivit en bok som heter kvinnan i fönstret? Jag läser den nu, och i den är det vändningar...

* Jenny *
Den har jag i min "to-read"-lista, så hoppas att den kan vara bra! Verkar vara typ det jag söker :)
Gömställen av Katherine Webb. Den var klurig.
Ficktjuven av Sarah Waters.
Gömställen och Ficktjuven verkar också vara i min smak, tack!
Har du läst Gillian Flynns andra böcker? Jag tänker främst på Sharp Objects och Dark Places. De var väldigt bra tycker jag, inte riktigt lika bra som Gone Girl men ändå klart läsvärda!
Jag har läst någon av dem, men minns inte vilken. Jag gillade den oavsett även om det inte var riktigt samma klass som Gone Girl, så den andra boken kan absolut vara värd att läsas.
Shutter Island (Patient 67) av Dennis Lehane är bland det mest spännande och överraskande jag läst. Filmen är skitbra också!
Jag har sett filmen, så antar att det inte blir någon överraskning för mig :p Men älskade filmen så kan tänka mig att boken är ännu bättre.
En av de bästa jag läst utifrån din beskrivning : en trilogi som heter Kråkflickan, Hungerelden och Phythians anvisningar av Eriksson Axlander Sundqvist. . Rekommenderas varmt och man kan inte sluta läsa och har noll aning om hur det ska gå/vad som är vad och vem som är vad ...👍
Får kolla upp, tack!
@Sasse Kvinnan i hytt 10 (Ruth Ware), Barnet (Fiona Barton), Bakom stängda dörrar (B.A Paris) och Vittnet (Teresa Droacoll) var rätt mycket i samma stil som kvinnan på tåget och olika bra :) Jag kan inte garantera att den håller hela vägen men Bilder av henne (Karin Slaughter) lyssnar jag på just nu och även den är i samma stil som övriga nämnda - dessutom en av dom bättre! Jag fastnade direkt :D

Kanske skulle du även gilla Hasselskogen av Melissa Albert! Mysterier och mörka sagor är väl en bra sammanfattning av den :)

Annars är en av mina absolut bästa böcker med twister/spänning (utan att vara thriller) och en av dom böckerna jag hade svårast att lägga ifrån mig Den trettonde historien (Diane Setterfield). Jag älskade den!
Älskade också Den trettonde historien, hur bra som helst! Jag tror jag tipsat dig om att läsa den vid något tillfälle ;) Ska kolla upp de andra du nämnde också. :D
Jag älskar böckerna om Odd Thomas, skrivna av Dean Koontz. De höll mig i ett järngrepp och jag tänker på dem ofta fast det var flera år sedan jag läste dem nu.
Som @Krystalline skrev, böckerna av Koontz om Odd Thomas fastnade jag i.
Jag gillar Koontz! Har flera böcker från honom som jag gillar, och hans böcker blir oftast inte lika märkliga som Stephen Kings ibland kan bli. Ska kolla upp Odd Thomas, har haft den boken på min "to-read"-lista länge men inte läst ännu.
Folk med ångest av Fredrik Backman, kanske inte jättehögt tempo men ständiga vändningar. Älskar den!
Expedition med Bea Uusma. Den är grymt spännande även om man vet "slutet" på förhand liksom.

Mormor hälsar och säger förlåt, Fredrik Backman är lysande.
Jag kan inte riktigt med Fredrik Backman. Tycker han har intressanta historier till sina böcker, men jag har inte lyckats ta mig igenom en enda av dem.

Men Expeditionen ska jag kolla upp!
 
The Power av Naomi Alderman (kan heta nåt annat på svenska men jag läste den på engleska) helt fantastiskt bok!
The Seven Deaths of Evelyn Hardcastle av Stuart Turton
 
Älskade också Den trettonde historien, hur bra som helst! Jag tror jag tipsat dig om att läsa den vid något tillfälle ;) Ska kolla upp de andra du nämnde också. :D
Bara för det gjorde jag en sökning här och även om jag ev inte fått tipset från dig så har vi diskuterat den några gånger. Den är verkligen SÅ bra! :D :love:
 
Några fler förslag som borde vara ungefär vad du söker
En nästan sann historia och En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson.
Träskkungens dotter av Karen Dionne och Hon som kom före av j.P Delaney är typiska sådana spänningsromaner med lite twistar och rätt lika Kvinnan på tåget i stilen.

Sen vill jag även avråda starkt från Sk Tremaynes Just innan jag dog och B.A Paris Sammanbrott - ifall du läser deras andra böcker och uppskattar dessa. Slöseri med tid och rätt usla böcker som försöker haka på författarnas tidigare framgångar :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp