spärr-grimma!!!!!!!!!!!!!!!

B

**BORTTAGEN**

Kan man ha en spärr-grimma på vanlig häst?
Jag menar, det är klart att jag vet att man kan ha det om man vill, men om ni tycker att man kan ha det?
jag tänkte ha det på min vanliga korsnings ponny, som inte ens är inkörd eller någonting.
Utan ha det, bara för det är praktiskt!
svara! mvh. :eek: :rofl:
 
men en spärrgrimma har ju en viss funktion på hästar i sele, så varför köpa en spärrgrimma? Det är ju inte precis praktiskt till någonting inom ridning.. vadå, tänker du fästa en huvudstång i sadeln eller??
 
En spårrgrimma går att göra ett bettlöst huvudlag av med hjälp av en läderrem. Jag trodde att hon redan hade en spärrgrimma. :confused:
 
Jaha. Det visste jag inte, men iallafall... Varför ska man göra om en spärrgrimma till träns när man kan köpa träns med och utan bett som är anpassat till att rida med
 
Om man redan har en spärrgrimma och inte vill lägga xxxkr på ett bettlöst huvudlag utan att prova först. Och om man kan göra det enkelt....varför krångla? Den som har mest prylar vinner ?? :devil:
 
jaja, men jag säger bara att ett som är tillverkat för att användas till det måste ju vara bättre.. så kan man ju lika gärna rida i grimma. Och ja, om man redan har en spärrgrimma så javisst. Men om man ska välja mellan att köpa en spärrgrimma och tex. ett sidepull så bör man ju välja sidepullet.
 
Varför får man inte använda vad man vill?? Om man av någon anledning vill ha en spärrgrimma istället för en vanlig nosgrimma, får man inte det då? Måste man argumentera för varför?? :confused: :confused:
 
Javisst FÅR man det. Men jag menar att om man nu ska köpa ett bettlöst träns så är dte väl bäst att köpa ett som är anpassat till det!? Men det verkar ju som att hon redan hade en spärrgimma och då spelar det ingen roll
 
Förlåt men jag fattar inte frågan..?
Vad är egentligen skillnaden mellan en spärrgrimma och en vanlig ridnosgrimma, tex aachen utan underrem?
De ser lite olika ut men har väl exakt samma funktion!? För mig har det då ingen som helst betydelse. Vill man ha nosgrimman lös så är det väl bara att ha den lös under tränset!? Och nog kunde jag väl lika gärna ha en spärrgrimma när jag red...
Använder nu en nosgrimma till kandar till min travare. Därför att jag inte har någon spärrgrimma och inte ser någon anledning i att köpa en då jag inte behöver ringarna... :confused:
 
får man fråga varför du har kandar på din travare, det har man bara när man tävlar ju..

se ridsport om klaus balkenhols utskällning av svenska eliten :-)
 
En spårrgrimma går att göra ett bettlöst huvudlag av med hjälp av en läderrem
Kan du förklara hur?
vill gärna prova innan jag köper ett riktigt sidepull.
 
Ett sidepull å en sperr grimma har samma funktion!! om man inte andvänder spärr grimman när man kör!! baar att man inte ska spänn nos remmen så hårt!!
 
"Kan man ha en spärr-grimma på vanlig häst?"

Nej bara på ovanliga hästar!!! :rofl: :rofl: :rofl:

Sorry, jag var bara tvungen. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 
Det är ju egentligen inge skillnad på "vanlig" nosgrimma el spärrgrimma, spärrgrimma finns både med och utan ringar så det går alldeles utmärkt att använda det under ett vanligt träns. :devil:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 437
Senast: hollypolly
·
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 470
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 920
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp