Jamtland

Trådstartare
Jag håller på att bli tokig på mängden spam i inkorgen på min Hotmail/outlook. Har blockerat huuuur många mailadresser som helst men får fortfarande mellan 40-60 spammail per dag in i "prioriterat" mappen.

Finns det något mer jag kan göra annat än fortsätta blockera en och en mailadress?
 
1, skaffa en sekundärmail som du bara använder när internetsidor/affärer/whatever "behöver" din e-post. Hit kommer all skit som de skickar + som det som skickas från ställen de sålt din adress till.

2, blocka inte adresserna. Anmäl de som skräppost/spam så blir ditt (och andras) filter bättre på att ta bort mail från liknande adresser. Tar lite jobb och en del tid men hjälper mycket i långa loppet.
 
Jag håller på att bli tokig på mängden spam i inkorgen på min Hotmail/outlook. Har blockerat huuuur många mailadresser som helst men får fortfarande mellan 40-60 spammail per dag in i "prioriterat" mappen.

Finns det något mer jag kan göra annat än fortsätta blockera en och en mailadress?
Samma problem här. Får säkert 25 om dagen i inkorgen. 70+ i skräpmappen.
 
1, skaffa en sekundärmail som du bara använder när internetsidor/affärer/whatever "behöver" din e-post. Hit kommer all skit som de skickar + som det som skickas från ställen de sålt din adress till.

2, blocka inte adresserna. Anmäl de som skräppost/spam så blir ditt (och andras) filter bättre på att ta bort mail från liknande adresser. Tar lite jobb och en del tid men hjälper mycket i långa loppet.
Ja, så här gör jag också. Jag har en skräpadress som jag delar ut till alla jag inte litar på helt, dvs nästan alla. Till min ordinarie adress får jag då nästan inget skräp alls vilket förstås också är kopplat till att min internetleverantör har ett bra system för att fånga skräpmail.

Men även skräpmailen försöker jag vara lite restriktiv med. Jag lämnar verkligen inte ut min mail till vilken internetsida som helst.
 
Jag har en live-adress. Får extemt lite skräp.
Är också tvingad att ha en gmail som jag kollar ibland. Själv använder jag den inte.
Tänkte jag skulle ha en gmail när jag blev tvungen att skaffa ny mail. Till min oerhörda förargelse har nån i släkten redan reggat efternamnet som gmail.
Jag har mitt efternamn som mailadress eftersom jag är den enda i landet med det namnet. Och det gick alltså inte. Övervägde starkt att maila och skälla :rofl:
Så nu ha jag hela namnet utan punkt. Och använder inte den mailen.
 
Jag har också Hotmail och tycker att det har blivit betydligt värre de senaste 2-3 månaderna. För mig sorteras de åtminstone rakt in i skräpkorgen, men det är ändå irriterande att jag gått från att få spam typ 4-5 gånger i veckan till att nu få det 4-5 gånger om dagen. Fattar inte alls vad det beror på.
 
Rapporterar envist som spam och phishing.
Det lugnar då ned sig ett tag och så får man göra om det hela igen.
 
Jag håller på att bli tokig på mängden spam i inkorgen på min Hotmail/outlook. Har blockerat huuuur många mailadresser som helst men får fortfarande mellan 40-60 spammail per dag in i "prioriterat" mappen.

Finns det något mer jag kan göra annat än fortsätta blockera en och en mailadress?
Du kan skapa regler för inkorgen så mail med vissa ord i rubrik eller avsändare etc. skickas direkt till borttaget.
Uppe till höger tror jag det är tre prickar, klicka på dem och sen regler — skapa regel.
Jag har en gammal hotmail som jag får rätt mycket skräppost till och en nyare, som jag bara använder till seriösa saker, som inte får nån spam alls.
 
Jag har numera förhållandevis få spammejl som hamnar i inboxen istället för i skräpmappen på min hotmail. Har nog varit tillräckligt ihärdig med att anmäla spam/phishing.
Däremot är det lite skumt att det är en stor andel norsk spam som går till mig. Fast det gör det ju åtminstone lätt att identifiera vad jag inte ska ha.
Jag kollar alltid igenom skräpmappen innan jag tömmer den, så att inget har råkat hamna fel.
 
Jag har numera förhållandevis få spammejl som hamnar i inboxen istället för i skräpmappen på min hotmail. Har nog varit tillräckligt ihärdig med att anmäla spam/phishing.
Däremot är det lite skumt att det är en stor andel norsk spam som går till mig. Fast det gör det ju åtminstone lätt att identifiera vad jag inte ska ha.
Jag kollar alltid igenom skräpmappen innan jag tömmer den, så att inget har råkat hamna fel.
Jag får spanska spam. Och massor med sexspam
 
Jag håller på att bli tokig på mängden spam i inkorgen på min Hotmail/outlook. Har blockerat huuuur många mailadresser som helst men får fortfarande mellan 40-60 spammail per dag in i "prioriterat" mappen.

Finns det något mer jag kan göra annat än fortsätta blockera en och en mailadress?
Jag har en Hotmail adress som jag haft en hel del år nu (10-15 år kanske?), och som är hyfsat offentlig (den finns att hitta på någon föreningshemsida, det är den jag använder för alla köp etc), men jag får väldigt lite spam - även när jag tittar i skräpposten. När jag kollade nu så ligger där (i skräpposten) två spammail från den senaste ca veckan - en italienare som har pengar till mig ( ;)) och någon som vill mig något av okänd anledning. Så inga irriterande mängder, och i princip aldrig något som hamnar i vanliga inkorgen. Jag har aldrig haft några problem med spam, och har aldrig behövt rapportera mer än någon enstaka gång.
 

Liknande trådar

Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 307
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 106
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp