Spammmail har skicats från min email!

Sammet

Trådstartare
(3 m i rubriken, jag vet)

Detta spammail fick jag via hotmail från en bekant på msn. Msnade över till honom att hans mailskickar ut spam.
Jag öppnade mailen iom att det var hans namn på det (och hans email) men klickade (givetvis) inte på något i mailet!

Loggade in och nu ikväll och får se att jag fått över 40 mail! Av dessa mail var 90% en information om att mailet nedan inte kunnat mailas från min mail...

Kollar i "skickat" foldern och ser att jag skickat iväg 4 omgångar med mail, till Alla på min emaillista! Och fler därtill som jag itne ens känner. Den verkar även ha svarat på mail i min inkorg.

Vad är detta?


Dessutom så har den aktiverat "Ditt automatiska semestersvar är fortfarande aktivt. Gå till Alternativ om semestersvaret inte ska skickas längre. "

Sweet! Jag visste inte att jag hade semster!?! Kollade upp det och givetvis så innehöll mitt autosvar emailet nedan...
Dessutom har jag fått en massa svar, som när man klickar på dom innehåller mailet, Igen! :confused:



Emailet:

Dear friend
looking for some crazy gifts for your family,For your friends and your customer,all products of our company;Computers, Televisions,Cell Phones,MP3/MP4 Players,Digital Cameras,
Camcorders,Video Games Consoles,GPS and Motorcycles,most items are sold at wholesale prices, you will find lots of great bargains here. And we have a sales promotion from now on,buy more, save more and get more!Please contact we.
The website is: emebiz.com
I hope you can enjoy it for shopping!
E-mail:emebiz@188.com
MSN :emebiz@hotmail.com
Happy your family and your business.
 
Senast ändrad:
Sv: Spammmail har skicats från min email!

Samma sak har hänt mig fler gånger än jag orknar räkna :crazy:
Vad som hänt är att ngn hackat in i ditt hotmail-konto och kidnappat din adressbok. Det verkar inte finnas ngt du kan göra, jag har upprepade gånger kontaktat MSN och Hotmail med 0 respons.
Det enda du kan göra är att skaffa ny mailadress.
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

Byt lösenord på din mail och din messenger så ordnar det sig.
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

Det brukar stå konstiga rubriker på sådana mail så de brukar gå att känna igen. Min dotters mail skickade ut en massa sådana för ett tag sedan så det händer ganska ofta.
Som Ramona säger, byt lösenord.
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

Du kanske inte klickade på något, men någonstans har du fått typ en keylogger ifrån. Någon konstig sida som man råkade klicka på osv. Man kan inte få virus av att bara läsa mail.
Byt lösenord, rensa igenom datorn ordentligt med typ NOD32.
Ungefär samma hände mig, men med mitt WoW-account.
Ett par timmar efter jag råkat klicka på en länk och var där i en sek, så var mina gubbar i WoW nakna och utan guld :P
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

Byt lösenord och använd inte samma lösenord om du på något ställe använder din e-mailadress som användarnamn.
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

Jo det har hänt mig med, de deletade även låglvlade gubbar (blizz kunde återställa 1 av dessa). Konstigt nog hade de inte deletat mina höglevlade och lämnat mig 400 g.
Eftersom jag varit ifrån spelet i över 6 månader så ville inte blizz göra ngt åt saken... Jag har slutat spela... Do I need to say more?
Dom har inte direkt ngn service när det gäller hackade konton.




Mailadressens pw är ändrat men om jag har en keylogger så kommer det ju att hackas igen. Ska be sambon kolla igenom datorerna och sen får jag ändra lösenord överallt.
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

Det där hände mig för typ en månad sen. Fast då var det kinesiska tv-apparater och datorer som såldes.
Lagom kul när den skickat ut MASSOR med spam, hade inte många kommit tillbaka så hade man ju inte ens vetat det.

Jag bytte lösenordet (och sa ett och annat fult ord
swear1.gif
)

Har inte märkt av något sen dess, men det känns obehagligt tycker jag ändå.
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

Hade han dvärgar borde det dessutom räknas inom rasism att ta guldet och beröva dom från sin kultur.
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

heh jo jag noterade...

Kanske är det Lolcats som skall beskyllas för detta?
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

hehe det var ju "itne" som var dte roliga i min text!
 
Sv: Spammmail har skicats från min email!

Nu har det slagit till igen! Jag bytte lösenord.

Men icket... Nu har dne bytt min signatur till det där eländiga mailet...

Har bytt email igen.



Grrr!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 050
  • Artikel
Företag We are located just 30 km from Budapest city centre. No previous experience with horses needed. You can book a riding tour just for...
Svar
0
· Visningar
2 667
Äldre Jag hittade denna idag när jag loggade in på ett av mina mailkonton: "TAX RETURN FOR THE YEAR 2013-2014 RECALCULATION OF YOUR TAX...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: sthu
·
Ekonomi & Juridik Jag är nyfiken på era åsikter om detta mail, själv får jag en dålig vibb av att det är en bedragare på gång igen! Har en tävlingshäst...
2
Svar
23
· Visningar
4 095
Senast: Hailey09
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp