Bukefalos 28 år!

Nebraska

Trådstartare
Det är inte alls säkert att jag ska ha henne till avel,och inte ens att hon ska gå till avel nästa år. Men jag sitter ändå och funderar över hingstval :angel:.
Vad säger bukefalisterna?
Karma Zet e; Tibbe Lavec u : Jamica Sund.
Man slår kanske inte frivolt över stammen,den största poängen är nog att hon är i rakt nedstående led från Nancy Hanks :laugh:.
karma_zet_090228.jpg
 
Sv: Spånar

Inte så dumt kanske,hon har ju också så stabilt psyke. Tänk Scarlets fart och Karmas huvud :angel:.
 
Sv: Spånar

Det är inte alls säkert att jag ska ha henne till avel,och inte ens att hon ska gå till avel nästa år. Men jag sitter ändå och funderar över hingstval :angel:.
Vad säger bukefalisterna?
Karma Zet e; Tibbe Lavec u : Jamica Sund.
Man slår kanske inte frivolt över stammen,den största poängen är nog att hon är i rakt nedstående led från Nancy Hanks :laugh:.
karma_zet_090228.jpg

Varför inte då? :eek: Har hon några dåliga egenskaper?;) Verkar vara en hyvens dam, och sämre avelsindex kan man väl hitta ganska lätt:D:
Men du har ju en underbar tid framför dig, att leta hingst när man har gott om tid är ju det underbaraste som finns:bump:
 
Sv: Spånar

Från säker källa har jag fått infon att Our Love varken är trevlig (milt sagt) eller fin eller bra...
 
Sv: Spånar

Tycker du det blir för mycket Super Bowl med Super Arnie? Annars kunde väl han passa både Karma och dig?
 
Sv: Spånar

Är ju kär i Super Arnie,men det blir så gammal stam liksom.
Vad tror ni om Muscle Massive?:angel:
 
Sv: Spånar

Om du vill lägga så mycket pengar så är ju det ett kul val.

Han är mycket hårt avlad på Speedy Scots linje. Faktiskt så hårt att jag, som inte är känsligast precis, börjar tycka väl hårt.

Jag tycker det ska bli intressant att se han fertilitet.
 
Sv: Spånar

Han delägs ju av Stall Zet,så det var lite på skämt. Sånna pengar har inte jag förstås. Då ska jag få bra rabatt :D.
 
Sv: Spånar

Jag har gjort gått igenom var enda hingst som man får använda och kommit ner på fem eller sex alternativ. Kan ni hjälpa mig komma till beslut?

Enjoy Lavec
Turbo Sund
Super Arnie
Orlando Vici
Symphonic Hanover


Sen har jag funderat en hel del på Zola Boko också,men deras kontaktperson var så snorkig så jag vet inte om jag vill ringa dit igen :angel:.
 
Sv: Spånar

Av de här alternativen så är tycker jag Orlando Vici känns överlägset bäst. Clerk Magistrate annars kanske? Eller Password eftersom Goetemals Wood inte verkar avskräcka .. :laugh:
 
Sv: Spånar

Mitt råd blir Super Arnie eller Turbo Sund av dem du listat.

Ni som råder Nebraska att ta Orlandi Vici, kan ni ge lite motivering? Ni har kanske sett annan statistik från Frankrike än jag?

Han 5 mest vinstrika svenskfödda hästar har tjänat i stort sett alla sina pengar som tvååringar. Nebraska, jag hade utvärderat honom minst ett år till innan han kan bli aktuell. Är de bara tidiga, eller kommer de att utvecklas till bra treåringar? Jag tycker alltid man ska vara försiktig med de hingstar som har sina första kullar ute, de kan vara helt iskalla när avkomman är 1 1/2 år.
 
Sv: Spånar

Jag har fått en bra deal på CM,men i och med att jag blivit så besviken på min ettåring vågar jag inte.
 
Sv: Spånar

Som fölunge trodde jag den skulle bli jättefin.
I år har den slutat växa. Plus att hon är av den hariga sorten.
 

Liknande trådar

Avel Läste en intressant artikel i en hopptidning som trillade ned i min brevlåda. Där gjorde de en stamtavle-analys utifrån flips little...
2
Svar
30
· Visningar
4 070
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 296
Senast: supercassie
·
Avel Jag har fram till nu mest följt halvblodsaveln från åskådarplats och valt hingstar på "känsla" och med hjärtat de gånger jag betäckt...
2
Svar
22
· Visningar
3 114
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp