Spånbädd???

I

Izadora

Har aldrig haft spån förr men funderar på att skaffa så då är min fråga, hur gör man en bädd av spån på bästa sett? Jag har hört att det ska vara svårt(kan man ju räkna ut själv oxå iof)

Mvh Sofie
 
Den basta badden gor du genom att fyll boxen med ca 15 cm span. Ta bara ut bajset, och det vata, lat spanet packas sa att det blir hart i botten. Detta tar ett par veckor, men efter det har du den basta badden. Du far inga problem med skav pa haserna osv.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 274
Senast: warg
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 310
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 746
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp