Spanien är rätt häftigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi varit här en vecka - det är ju ingenting - men eftersom vi planerar att stanna på obestämd tid ser vi nog lite annorlunda på saker än de som räknar med en vecka här eller så. Framförallt lever jag med språkappar, spanska måste man ju bara lära sig! Rabblar ord och verb "mitt i natten"
Har pratat med ett par spanska grann-damer, rätt spännande - om man nu anser en konversation om grannars hundbajs intressant, haha... Men jag gillar allt, för jag förstår - det är huvudgrejen! Fiestan här tog äntligen slut, virgen de Loreto, de sköt smällare både vid åtta på morgonen och vid tre för att väcka de som sov siesta. Det blev lite jobbigt till slut, efter en vecka. Men nu återgår vi till vardagen.

Maken håller på att dö eftersom jag inte kan sitta still, jag måste göra saker åtminstone två-tre gånger om dagen. Vem orkar bara sitta still och titta ut över en horisont liksom? Men jag springer, handlar, går på stan eller längs strandpromenaden, livet är rätt gott!
 

Bifogade filer

  • IMG_20180908_190252849_HDR.jpg
    IMG_20180908_190252849_HDR.jpg
    177,5 KB · Visningar: 22

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp