Novelette
Trådstartare
Jag håller väl på o tjatar hål i huvudet på er om min kära lilla Nikita men...jaja...det får ni ta
Jag är så stolt!! Så jag måste ju bara få berätta...
Nikitas uppfödare tyckte att vi skulle ut o spåra och gav mig en noggrann beskrivning på hur vi skulle gå till väga. Blod hade vi och utrustning inköptes.
Jag och pojkvännen gick ut i en dunge och la ett rakt(någorlunda iaf
) spår med blod med ca halv meters mellanrum.
Skall tilläggas att varken jag, husse eller Nikita har prövat på detta förut.
Nästan 3 timmar senare tog vi med Nikita till spåret och lät henne nosa på första fläcken. När hon grunnat en stund så visade jag på nästa fläck och uppmanade henne att ta upp spåret och si det gjorde hon!!
Ivrig som jag aldrig tidigare sett henne och 100% fokuserad. Hon kom på villovägar två ggr men jag ville inte vara på och rätta henne på en gång och efter bara en liten stund så gick hon tillbaka till spåret och hittade rätt den gången. Vi kom fram till spårets slut och där fick hon en himla massa beröm och några godisbitar som jag hade lagt dit. Fast hon ville hellre fortsätta spåra och var inte såå väldans förtjust i godisbitarna. Måste försöka leta på nåt ställe där jag kan köpa skank. Tills nästa gång tror jag det får bli grisöra för det älskar hon iaf massor.
Jag blev så imponerad över min lilla tax
Och hon verkade tycka det var skitskoj...hon gick med svansen rätt upp och nosen ner i backen och dammsög stället.
Så...nu har jag skrytit av mig lite...
känns bra...wiiie...jag är såå glad...har dock jobbat 8,5h efter det så nu blir det bums i säng..
Godnatt alla goa Bukisar!
Jag är så stolt!! Så jag måste ju bara få berätta...
Nikitas uppfödare tyckte att vi skulle ut o spåra och gav mig en noggrann beskrivning på hur vi skulle gå till väga. Blod hade vi och utrustning inköptes.
Jag och pojkvännen gick ut i en dunge och la ett rakt(någorlunda iaf
Skall tilläggas att varken jag, husse eller Nikita har prövat på detta förut.
Nästan 3 timmar senare tog vi med Nikita till spåret och lät henne nosa på första fläcken. När hon grunnat en stund så visade jag på nästa fläck och uppmanade henne att ta upp spåret och si det gjorde hon!!
Ivrig som jag aldrig tidigare sett henne och 100% fokuserad. Hon kom på villovägar två ggr men jag ville inte vara på och rätta henne på en gång och efter bara en liten stund så gick hon tillbaka till spåret och hittade rätt den gången. Vi kom fram till spårets slut och där fick hon en himla massa beröm och några godisbitar som jag hade lagt dit. Fast hon ville hellre fortsätta spåra och var inte såå väldans förtjust i godisbitarna. Måste försöka leta på nåt ställe där jag kan köpa skank. Tills nästa gång tror jag det får bli grisöra för det älskar hon iaf massor.
Jag blev så imponerad över min lilla tax
Så...nu har jag skrytit av mig lite...
Godnatt alla goa Bukisar!