Spåra häst som är importerad från Danmark?

MoQ

Trådstartare
Köpt en ny fantastiskt trevlig häst som ska vara importerad från Danmark.
Hon har ett grönt pass och är chippad.
Skulle väldigt gärna vilja veta mer om henne!
Någon som vet om det finns några danska efterlysningssidor?
 
Köpt en ny fantastiskt trevlig häst som ska vara importerad från Danmark.
Hon har ett grönt pass och är chippad.
Skulle väldigt gärna vilja veta mer om henne!
Någon som vet om det finns några danska efterlysningssidor?
Hestenettet har en efterlysningsdel. Finns lite Facebookgrupper med, bland annat facehorse

Sen finns en dansk motsvarighet till TDB. Kostar eg pengar men man kan få en vecka gratis, eller kunde förr iaf.

Om hon är registrerad som korsning i motsvarande svenska SH (minns inte vad det heter) så kommer de vägra gr ut ägarhistorik tyvärr.

Har en dansk import. Korsning, grönt pass (dvs slaskpass), chippad. Noll historik. Har efterlyst henne men nej. Och får inte ut ägarhistorik. Danska motsvarigheten till TDB innehöll tom mindre info än passet.
 
  • Gilla
Reactions: MoQ

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 848
Senast: grodan21
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
599
Senast: valy
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 466
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp