Bukefalos 26 år!

Spara på cd/diskett.

I

irrelevante

Hur gör man, då man ska spara bilder man har på datorn, på cd eller diskett ?
Om någon kan förklara en liten början iallafall, för mej, ska det nog lösa sej sen :p

B

Bubben

Spara på cd=via ett cd-brännarprogra -> Man måste ha cd-brännare

Spara på diskett-> Högerklicka på filen i utforskaren och välj skicka till -> 3 1/2 floppy (obs! ej större filer än 1,4Mb!)

I

irrelevante

okej.
försökte nyss bränna till cd, fast det gick inte så bra. jag gjorde nog rätt fel tror jag.

hur mycket är 1,4Mb ? 1000kb är det 1Mb ?
får det max vara 1,4Mb / diskett, eller är det bara per bild, fasft man kan klämma dit mer ? eller ?
hum. jag är inte så bra på det här, än :p

I

irrelevante

okej tacktack.

hur mycket/många kb/Mb brukar det rymmas på en cd då, om man bränner dit de istället ?
och blir det någon skillnad på kvaliten, eller något annat, om man sen vill ha in de på datorn igen, beroendes på om man väljer diskett eller cd ?

M

Millz

700 Mb får det plats på de CD-skivor jag har hemma.

Jag föredrar att bränna mer 'viktiga' saker till CD i och med att den oftast har längre livslängd än en diskett (som enligt mig känns hopplöst föråldrad).

I

irrelevante

Yeeaah. ser nu att det står 700Mb på mina cd-skivor också. ska nog be nån komma hit visa mej hur man gör, för det känns lite väl mycket med triljoner disketter. (eller hotmailkonton som jag sparat på hittils :crazy: :p)

Tacktack :)

Liknande trådar

Fritid Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer? Var? hur gör ni när ni sparar ner? Jag har en iphone...
2
Svar
33
· Visningar
971
IT & mobiler Behöver rådgivning hur jag ska göra med en gammal dator som jag släpat runt på sedan 15 år tillbaka. Den används inte längre men tänker...
Svar
12
· Visningar
739
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort… Jag hoppade av gymnasiet, läste barn och fritid. Gick år 1 och 2, och hoppade av i 3:an. Jag började...
2
Svar
22
· Visningar
1 627
Skola & Jobb Jag känner att jag behöver byta jobb. Just nu jobbar jag i reception och arbetsmiljön har blivit så pass dålig senaste månaderna att jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hopplös hoppare - hjälp!
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

• Födda 2016