Spara recept?

snöstorm

Trådstartare
Hur sparar ni recept? sett att det finns appar för detta, vilken är bäst?

Tänkte överge min gamla receptpärm då det är segt och känns inte så miljövänligt att skriva ut recept
 
Hade Stowr tidigare, bra app. Fast när jag är i köket vill jag helst inte hålla på med telefonen så de recept jag faktiskt ofta använder skriver jag istället ner i ett block numera :)
 
Hur sparar ni recept? sett att det finns appar för detta, vilken är bäst?

Tänkte överge min gamla receptpärm då det är segt och känns inte så miljövänligt att skriva ut recept
Skriver ned på ett papper och sätter i en liten pärm. Alla andra sätt har försvunnit, länkar till recept blir obsoleta osv. Skriver inte ut, föredrar att ha det skrivet så som jag vill ha det.

Detta gäller extra bra recept. Recept jag bara använder någon gång eller funderar över att använda sparar jag som en sida i mobilen. Superdrygt att ha recept i mobilen och scrolla med kladdiga fingrar, men jag gör så ändå.

Nu vill jag inte tala för att skriva ut recept såklart. Men tror inte du behöver tänka på miljön när det gäller utskrifter. Det drar tydligen ändå mycket energi från servrar att spara ditt recept och plocka upp det igen om du har det i något moln el dyl. Pappersböcker sparar tydligen energi jämfört med elektroniska om i alla fall två personer läser dem eller man läser om den. (eller ingen vet väl exakt egentligen)
 
Jag samlar på receptböcker och har två böcker jag skriver ner recept i som jag hittat och tyckt var bra. Så har en mapp i bokmärken bara för recept, där sorterar jag ibland när jag testat dem eller inser att jag inte vill göra det. De jag testat och kommer använda skriver jag i min bok. Jag gillar det fysiska. Miljövänlig kan man vara på många sätt, tex genom att köpa receptböcker på loppis. Har en receptpärm från 90-talet tex och böcker från mamma så jag ser inte att det påverkar negativt att jag skriver ner recept.
 
Jag har ett block/skrivbok för favoritrecepten. Föredrar att inte behöva hålla på med padda/telefon i köket. För recept jag ska testa har jag en flikgrupp i mobilen med länkar på recepten jag vill testa.
 

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
320
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Är det någon som vet om en annan läkare än ens egen kan skriva ut recept? Sambon var hos VC igår och fick konstaterat astma på gränsen...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Gnist
·
Mat Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: manda
·
Kläder & Bli fin Mina mycket gamla långkalsonger har sett sina bästa dagar och jag letar efter nya, men hittar bara en massa sportiga och tighta...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp