Spara sadlar

BlueBird

Trådstartare
Hej!

Kommer att behöva ta bort min älskade vän och häst:(. Jag har två sadlar till henne som jag funderar på att ha kvar eller om det är bättre att sälja dem. Har tänkt att ta en paus från hästarna, sen får jag se hur det går:angel:... (Min sambo tror inte på att jag kommer att kunna vara utan häst.)

Är det värt att spara sadlarna tills jag kommer skaffa en ny häst eller är det bättre att sälja?
Det är en Frank Baines Elegans årsmodell 2014 sparsamt använd och en Cliff Barnsby årsmodell 2012 med något slitage. Älskar hur sköna sadlarna är:love:, men de kanske inte kommer att passa nästa häst. Så svårt!!
 
Beror på. Är det konstiga bomvidder tex eller såna sadlar som passar endast en väldigt rak, eller väldigt svängd rygg?

Skulle jag ha en sadel som tex passar en normalsvängd rygg med normalhög manke i vidd MW-W skulle jag nog inte ha bråttom att sälja.
 
Hej!

Kommer att behöva ta bort min älskade vän och häst:(. Jag har två sadlar till henne som jag funderar på att ha kvar eller om det är bättre att sälja dem. Har tänkt att ta en paus från hästarna, sen får jag se hur det går:angel:... (Min sambo tror inte på att jag kommer att kunna vara utan häst.)

Är det värt att spara sadlarna tills jag kommer skaffa en ny häst eller är det bättre att sälja?
Det är en Frank Baines Elegans årsmodell 2014 sparsamt använd och en Cliff Barnsby årsmodell 2012 med något slitage. Älskar hur sköna sadlarna är:love:, men de kanske inte kommer att passa nästa häst. Så svårt!!

Jag hade sålt i ditt läge. Du vet inte om du ska ha häst igen. Du vet inte om de passar ev nästa häst.

Sparar man dem och de bara ligger och sen vill sälja så finns risken att de tappat värde under tiden.

Jag har en sadel jag kommer behålla forever typ. Men det beror på att jag ofta använder egna sadlar på kundhästar. Och den här passar så många olika typer utöver att jag älskar den för egen del. Det är en äldre begagnad av dyrt märke. Skulle jag köpa nyare likvärdig hade jag fått hosta upp många tusenlappar till. Så den stannar iom det.
Men hade jag varit i din sits hade jag sålt. Det är för mkt osäkert.
 
Jag ångrar att jag sålde min Albion SLK när den äldsta hästen växte ur den, den hade legat kanon på min unghäst nu. Men förutom den så ångrar jag inte att jag sålt några sadlar när jag inte haft någon häst till dom. Generellt så tappar sakerna bara värde om de ligger och skärpar i förrådet och man får aldrig använding för dom igen.
 
Jag sparade båda mina när jag I maj fick ta bort min. Helt enkelt för jag gillar sadlar a och hellre behåller och ser om de passar nästa än säljer nu. Hade gärna behållit alla sadlar jag gillat genom åren. Då har jag dock sålt för jag behövt pengarna till den nya. Den sitsen är ju inte nu så därför behåller jag.

(en två år gammal Ergo X2 dressyr i nyskick och en äldre Cliff Barnsby hoppsadel, båda ullstoppade och xw resp w bom dvs rätt stora förutsättningar kunna passa annan häst än den de köptes till)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver råd i ett dilemma. Jag står inför att ta bort min häst som bara är 14 år. Det känns jättejobbigt och man grubblar över...
2
Svar
20
· Visningar
2 774
Senast: Anna-L
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 088
Senast: DarkInNight
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 168
Utrustning När man äntligen hittat rätt till hästen i sadeldjungeln så kommer tvivlen kring om sadeln passar mig. Hur vet jag vilken sitsstorlek...
2
Svar
29
· Visningar
2 835
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp