Mack_Lobell

Trådstartare
Min häst har fått en spark i dag..han är svullenpå ena sidan av bringan...dubbel så stort, o har ont när man trycker på svullnaden..

Hur pass farligt är det? Om svullnaden inte går ner får man ringa veterinären.
 
Hur allvarligt det är beror ju helt på vilka strukturer som är skadade,
Det kan ju vara frågan om "bara" ömma och svullna muskler, men senan till bicepsmuskeln löper oxå runt framkanten av den nedersta spettsen av skulderbladet, den kan lätt komma till skada vid en sparl mot bringan... kan undersökas med ultraljuds scanning.

Även om det bara är frågan om mer okomplicerade mjukdelsskador så kan det vara en bra idé med smätlindrande/ antiinflammatoriskt (typ. finadyne el. likn.)för att få svullnaden att gå ner, särskillt om han nu har så ont,

Ring och tala med din vet.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: animalasia
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag känner mig så otroligt korkad. Ganska maktlös och frustrerad. Kan någon ge mig hopp? Jag hämtade hem en hingst född 2020 i maj...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp