Bukefalos 28 år!

Sparkar i magen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vendelay

Hur tidigt kände ni rörelser i magen? Sitter här nu i 16e veckan och nog minsann är det någonting som rör sig där ibland!
Blir nästan helt galen av oro ibland, då jag har haft missfall förut (dock tidigt), då jag tycker att hon/han allaredan ska träna fotboll där inne! :D

Nyfiken-i-en-strut-Anna-som-vill-att-det-ska-gå-fortare!:bow:
 
Sv: Sparkar i magen!

v.17 eller runt där, hade precis varit på ul i alla fall...
 
Sv: Sparkar i magen!

Med dottern kände jag första rörelserna i v.16.
Med den här krabaten som jag väntar nu har jag nog känt något litet sprattel sedan ca v.12-13.
Men för de flesta första gångs mammor är väl vecka 20-22 normalt att börja känna den lille. Iallafall så brukar det ju stå så.
Lycka till...
 
Sv: Sparkar i magen!

Jag har ännu inte fått mitt första barn men ska ha det om några veckor är nu i vecka 37+3. Jag kände nog av barnets rörelser första gången i vecka 16. Det kändes väldigt svagt fast nog var det nåt som rörde sig alltid :) !
 
Sv: Sparkar i magen!

Hej! Jag är nu i vecka 21 o det är ett hejdundrande liv i magen på kvällarna o speciellt precis när jag ska till o sova :bump: ...

De första rörelserna kända jag nog i vecka 16-17 nån gång... Fast eftersom det här är mitt första barn så var det lite svårt att veta vad det var som kändes, det var mest små "pirr" som kändes när jag satte mig o tog det lugnt.

Men nu både känner jag och så syns det på magen att det är party varje kväll :banana:

Lycka till!
 
Sv: Sparkar i magen!

En dryg vecka innan ultraljudet som var typ i vecka 17 eller nåt!
En liten fiskstjärt som sprattlade lite lite liiiite! Men jag kände det :)
:bump:
 
Sv: Sparkar i magen!

Tack för svaren allihopa :rofl:
Det är så spännande det här!
 
Sv: Sparkar i magen!

Jag kunde med säkerhet känna rörelser efter v.18. Säkert kände jag något innan men som förstföderska hade jag ingen aning om hur det skulle kännas. Kunde ju varit tarmrörelser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: tessan.g
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 252
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp