Bukefalos 28 år!

Spårmottagare?

PrittePuff

Trådstartare
Jahopp, så fick man hooppa in som spårmottagare på tävlingen imorgon :eek:

Jag ska dit ikväll och kolla vart jag ska va och lite, men kan ni här berätta lite för att lugna mig.
Vad ska jag göra? Hur bör jag vara klädd? Ligger/sitter/står man och väntar?
Hur tar jag mig dit för att inte pajja spåret och så med vittring?

Liksom vad händer?
 
Sv: Spårmottagare?

Jag är inte helt säker men är det inte den personen som står i slutet av spåret för att hålla koll på att man inte överskrider tiden?

Oavsett så skulle jag tro att du får instruktioner på plats.
 
Sv: Spårmottagare?

Jag utgår från att en tävlingsledare är med hela tiden och berättar allt.
Men ändå.
Ska du bara vara spårmottagare så får du en tid då du ska vara på plats i skogen, ofta kör man ut till spåren lite i caravan. Eller går om det är nära. Då vet du tex om du har spår nr 7. Du får en liten lapp med spårnr. Ekipaget skickas iväg, då kanske domaren frågar dig vad din klocka är, den tiden skrivs på lappen.
Sen är det bara att stå och vänta på anvisad plats, ofta är spårslutet nära början. Du hör ekipaget, speciellt om slutpinnen är plats. Vänta in och skriv tiden för ankomst, antal pinnar och sen får den som tävlar sätta sin kråka på lappen som du tillsammans med pinnarna tar med tillbaka till tävlingsplatsen. Regeln för tiden säger heldre fria än fälla om tiden överskrids.

Tiden är olika för olika klasser. Kläder, du ska stå ute i skogen och vänta, typ en halvtimme, klä dig för det.
Hos oss är det samma person som gått spåret som är spårmottagare, då är det ju ytterligare lite grejer som ska göras.
 
Sv: Spårmottagare?

Jahopp, så fick man hooppa in som spårmottagare på tävlingen imorgon :eek:

Jag ska dit ikväll och kolla vart jag ska va och lite, men kan ni här berätta lite för att lugna mig.
Vad ska jag göra? Hur bör jag vara klädd? Ligger/sitter/står man och väntar?
Hur tar jag mig dit för att inte pajja spåret och så med vittring?

Liksom vad händer?

Är det bara mottagare du ska vara?
Då är det inte så jobbigt :p :D
De visar säkert vart du ska stå. Och sen står/sitter du bara där och väntar tills du hör att de spårat klart. Man brukar höra det ganska så bra.
Har du möjlighet att träffa den ska har ditt spår, brukar jag säga att när du är i mål. Skrik det då till mig så jag inte missar och tiden bara går.

Sen ska du ta emot pinnarna, du och den tävlande ska räkna dom tillsammans och sen skriver du upp på en lapp hur många pinnar du fått och den tävlande ska signera och godkänna, då kan det inte bli tjafs.

Såg nu att blandis redan skrivit typ samma sak :)
 
Sv: Spårmottagare?

Jahopp, så fick man hooppa in som spårmottagare på tävlingen imorgon :eek:

Jag ska dit ikväll och kolla vart jag ska va och lite, men kan ni här berätta lite för att lugna mig.
Vad ska jag göra? Hur bör jag vara klädd? Ligger/sitter/står man och väntar?
Hur tar jag mig dit för att inte pajja spåret och så med vittring?

Liksom vad händer?

Så länge som man inte möter sura tävlanden så är det ju typ bara att stå och vänta åh ja möter man sura tävlanden så då kanske man får stå och ta lite skit också när deras spår gått åt fandes för av någon anledning verkar det alltid mottagaren som gjort fel när tävlades hundar inte följer spåret :p

Alla kan vi nog vara lite dåliga förlorare tyvärr.

Men ja va skogsklädd och far dit till anvisad tid så får du nog bra instruktioner inget att oro sig för. :D
 
Sv: Spårmottagare?

Tack för svaret allihopa!

Och det va precis som ni har skrivit :) det gick bra, jag hittade dit jag skulle stå, ekipaget kom ut och dom hade hittat alla pinnar och alla var nöjda :)

Det gick så bra för "mitt" ekipage så dom gick och vann i slutet av dagen! :D :bump:

Så det var en bra start för mig som spårmottagare ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 060
Senast: kamomillo
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
888
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 082
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 671
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp