Specialidrott

E

ellle

Om man väljer att läsa hästsport som specialidrott för gymnsiet, måste man tävla då trots att ridsportsförbundet har så tydliga och bra betygskriterier?
 
Hej!
Jag har ridning som specialidrott. Rider på ridskola 1 ggr/vecka. Och är där varannan tisdageftermiddag ca 2 timmar... + att jag har hästar hemma som jag rider ca 3ggr/vecka och tar jag hand om allt (eget stall)...
Men jag vet inte hur det är på andra klubbar... Jag tävlar ju på klubbtävlingarna med lektionshäst. Men det är en annan tjej som bara grider 1ggr/vecka och är där varannan tisdag...
 
Jag har specialidrott A+B och jag tävlar ganska mycket. I våran skola måste man iallafall tävla för att få ha specialidrott. Man måste ha en "match-liknande" situation lixom. Där man kan utvärdera vad man ska förbättra osv, samt att jämföra det med tävlingsresultaten. Men det är säkert olika från skola till skola.
 
Jag tränar för tränare och har egen häst, och lägger absolut ner mer än de 300 timmar som krävs för specialidrott A+B, men har inte ens löst tävlingslicens pga att jag inte har något som hälst intresse av att tävla.
 
På vår skola krävdes det... jag fick inte... :( men det gör inte så myckey, jag fick andra trevliga ämnen :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 899
Senast: Grazing
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 374
Senast: Enya
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Senast: BornAgain
·
Juridik & Ekonomi Vi är på jakt efter ett gemensamt sparkonto med bra ränta. De flesta konton verkar vara gå att vara en person som har tillgång, vi vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 032
Senast: Clabbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp