Speciell egenhet?

Rie

Trådstartare
Har ni någon speciell egenhet?
Min sambo börjar ofelbart att nysa åtskilliga gånger på raken om han kommer ut i stark sol, speciellt nu på våren.
Han har därför skaffat glasögon som mörknar vid solsken samt specialslipade solglasögon som han använder ofta.
 
Har ni någon speciell egenhet?
Min sambo börjar ofelbart att nysa åtskilliga gånger på raken om han kommer ut i stark sol, speciellt nu på våren.
Han har därför skaffat glasögon som mörknar vid solsken samt specialslipade solglasögon som han använder ofta.

Åh! Min sambo nyser också av solen! Tydligen är det något genetiskt. Jag trodde inte på honom från början så jag var tvungen att googla. Ganska lustig liten egenhet. En annan egenhet han har är att sniffa på allt ätbart som han får. Så om jag bjuder på en kaka så ska han sniffa på den först innan han äter upp den.

En lustig grej jag har börjat med på jobbet om jag både är uttråkad, rastlös och gäspig är att jag kan börja göra väldigt högljudda gäspningar. Allting låter ändå så alla har hörselskydd så det är ingen som hör om jag vrålar ur mig en redig gäsp. :D
 
Åh! Min sambo nyser också av solen! Tydligen är det något genetiskt. Jag trodde inte på honom från början så jag var tvungen att googla. Ganska lustig liten egenhet. En annan egenhet han har är att sniffa på allt ätbart som han får. Så om jag bjuder på en kaka så ska han sniffa på den först innan han äter upp den.

En lustig grej jag har börjat med på jobbet om jag både är uttråkad, rastlös och gäspig är att jag kan börja göra väldigt högljudda gäspningar. Allting låter ändå så alla har hörselskydd så det är ingen som hör om jag vrålar ur mig en redig gäsp. :D
"En annan egenhet han har är att sniffa"
Jag har frågat min sambo varför han alltid sniffar på sin mössa innan han tar på sig den.
Vintertid då, han har ju inte mössa på sommaren.

Han har har inget svar på det....."jag bara gör det"....
 
Jag är begåvad med långa men finlemmade händer (fötter). Något som gör att jag kan greppa runt vänster handled med höger hand, låta tumme och pekfinger mötas och dra genom hela vänsterhanden utan att släppa greppet med högerhanden. Lite som om jag skulle dra av ett armband*. Funkar omvänt också men är av någon anledning lite svårare.

Har även kunnat greppa hela vägen runt mina fotvrister men yoga etc har gjort vristerna starkare/tjockare.

* Något jag btw aldrig använder av samma anledning. De glider ofelbart av.
 
"En annan egenhet han har är att sniffa"
Jag har frågat min sambo varför han alltid sniffar på sin mössa innan han tar på sig den.
Vintertid då, han har ju inte mössa på sommaren.

Han har har inget svar på det....."jag bara gör det"....

En del är tydligen bara så. Min sambo kan även sniffa på kläder, saker och i håret på mig. Han lyckas dessutom göra det och vara söt samtidigt. Jag fick samma svar som du när jag frågade om det.
 
Jag kan inte sitta vanligt rakt upp och ner på en stol, kommer på mig själv allt för ofta med att tänka ”men hur fan sitter jag” eller så får jag höra ”hur kan du ens sitta sådär”
Haha, lite samma här. Tenderar ofta att sätta mig i skräddarställning, vilket kan se lite opassande ut under mer formella former. Så jag brukar försöka låta bli, men sedan kommer jag alltid på mig själv med att sitta så ändå.
 
Jag är begåvad med långa men finlemmade händer (fötter). Något som gör att jag kan greppa runt vänster handled med höger hand, låta tumme och pekfinger mötas och dra genom hela vänsterhanden utan att släppa greppet med högerhanden. Lite som om jag skulle dra av ett armband*. Funkar omvänt också men är av någon anledning lite svårare.

Har även kunnat greppa hela vägen runt mina fotvrister men yoga etc har gjort vristerna starkare/tjockare.

* Något jag btw aldrig använder av samma anledning. De glider ofelbart av.

Shit, haha min reaktion: lägg in en filmsnutt! 😮😄
 
Jag kan inte sitta vanligt rakt upp och ner på en stol, kommer på mig själv allt för ofta med att tänka ”men hur fan sitter jag” eller så får jag höra ”hur kan du ens sitta sådär”

Haha, lite samma här. Tenderar ofta att sätta mig i skräddarställning, vilket kan se lite opassande ut under mer formella former. Så jag brukar försöka låta bli, men sedan kommer jag alltid på mig själv med att sitta så ändå.
En till. Jag kan förvisso sitta rakt och snyggt vid matbord, då gör jag det ofta mer än andra, men så fort det inte är "etikettsprogrammeringen" kring mat som är igång så sitter jag också i alla möjliga ställningar, gärna skräddar, benen över armstödet, ett upp och ett ner, etc etc.
 
Jag håller pennan jättekonstigt och kan absolut inte skriva hållandes pennan på det "korrekta" sättet. Det drev både lärare och föräldrar halvt till vansinne när jag var liten, men jag antar att de fick ge upp där nånstans kring nioårsåldern då det satt sig ordentligt :p
 
Jag håller pennan jättekonstigt och kan absolut inte skriva hållandes pennan på det "korrekta" sättet. Det drev både lärare och föräldrar halvt till vansinne när jag var liten, men jag antar att de fick ge upp där nånstans kring nioårsåldern då det satt sig ordentligt :p
Hur håller du då?
*intresserad*
 
Jag kan inte sitta vanligt rakt upp och ner på en stol, kommer på mig själv allt för ofta med att tänka ”men hur fan sitter jag” eller så får jag höra ”hur kan du ens sitta sådär”
Haha, som jag. Obekvämaste sättet att sitta (på en stol) är på rumpan med benen rakt ner.

När jag diskar lägger jag upp ena knäet på diskbänken för att stå bekvämt. Är tvungen att byta vilket knä jag har uppe emellanåt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 666
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 659
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 029
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 098
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp