Speciellt träns + bett, var hitta?

psychogrrl

Trådstartare
Jag är ute efter ett enkelt träns, i stort sett bara en nackrem (som på islandsträns), i natur och silverspännen. Jag är också ute efter ett tvådelat fullcheek-bett i storlek 10,5 cm, ganska smalt. Gärna tyglar till det också, i natur. Helt släta, tunna lädertyglar.

Någon som har en aning om var jag kan hitta det? Kollat runt bland olika postordrar och var idag på mässan (eurohorse), men inte ett spår efter något som jag kan tänka mig. Det närmaste jag kommit är western-träns, men de har ofta massa utsmyckningar som jag inte vill ha. Islandstränsen är mest bara svarta, eller med både nosgrimma och vävribbtyglar.... Betten är ofta jättetjocka och från storlek 12,5.

Jag blir snart galen :eek: och tror jag nästan fortsätter rida på mitt sidepull och min kapson :smirk:

Sv: Speciellt träns + bett, var hitta?

Mitt tips är ändå ett westernhuvudlag. Det finns nog störst chans att hitta något där.

Har du tittat bland Bukes länkar? Det finns många firmor där.

Nej, inte tittat där, ska se. Har dock väldigt många på mina "favoriter", men något nytt kanske jag kan hitta. :)

Börjes har ett träns som är nästan sånt som jag vill ha (man kan plocka bort käkrem och pannband), men frågan är hur lädret är på det...

Men jag såg tunna släta islandsträns på mässan i natur... Säkert ganska dyra...men jag vet att jag tittade på dem och kände lite...verkade va riktigt smidigt och fint läder. Tyvärr vet jag inte vilken affär det var....
:confused:

8394.jpg

Något åt det här hållet?

Det går att ta bort öronremmen om du vill ha det renare.

Aj, nu såg jag att du vill ha det i natur...Då blir det lite knepigare även på westernsidan...

Men mycket är ju i natur nu i westerngrejor...iaf i sverige...i usa har väl svart börjat komma igen efter ett uppehåll. Jag vill ha allt inom western i svart och det kan vara svårfunnet ibland..

Fungerade inte att lägga in bilden...Hittade något som kanske skulle passa.

Men som sagt, leta bland westenbutikerna på länksidorna.

Senast ändrad:

Jag såg inget islandsträns i stort sett :confused: Fast jag kan ha avfärdat redan när jag la en första blick på dom ;) Eller så hade de mässingspännen (som allt i natur har ungefär *suck*).

Det ska inte vara NÅGON utsmyckning på, spännen nästan osynliga osv ;) Den andra bilden går inte att se.

Det här är det från Börjes som är ungefär sånt jag vill ha, men frågan är om det är värt 329:-....

s5808.jpg

Mmmm, svart är en svår färg på westernsidan.

Jo, alla showhuvudlag är i ljust läder numera men de har nog väl mycket utsmyckning för trådskrivaren.

Och jag som tycker det finns så många släta...hmmm...ok
:confused:

Tre hästar i kungälv har islandsträns i naturfärg... har haft i alla fall, det med flätade pannbandet. Går ju alltid att byta/ta bort...

Ok, ska dit och kolla, fast nu växer idén i skallen att jag ska göra ett själv ;) Då får jag det precis (om jag lyckas vill säga) som jag vill ha det :D

De kanske har bett och tyglar iaf... Har redan två par tyglar, men de sitter på kapsonen och sidepullen ju, så helst vill jag ha ett par till och slippa byta hela tiden.

Schabrak som passar sadeln (som jag kollade efter på mässan också) blir nog att sy eget...

Vad gäller bettet så borde du hitta det på Shires Equestrian (googla!)

Nackremmen misstänker jag att du får beställa från en sadelmakare - men det lär knappast vara en dyr grej!

4,5" borde vara ca 11,25 cm, det finns säkert konverter på nätet, men i huvudet fick jag fram denna siffra.

Det här då, det kostar bara 250:-. Ta bort öronremmen bara:

j+D%20381.jpg

Ungefär lika som ovan (samma pris b la) men lite ljusare:

OE080_L%20kopia.gif

Titta på www.bonanzawestern.com Dom har riktigt många olika huvudlag! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka