Bukefalos 28 år!

Specifik massage

B

**BORTTAGEN**

Om en häst behövs masseras O "kännas igenom" just vid svansroten, kan man ta ut en vanlig masserare då?
 
Visst kan du det. :)
Men förmodligen kommer massören vilja känna igenom mer än bara det området ändå. Och det ÄR klokt att låta denne göra det, för då kanske orsaken till spänningen runt svansroten hittas. Det är inte alls säkert att det är där problemet sitter bara för att det verkar som om det kommer därifrån... ;)
 
Det är inte ovanligt att det sitter mentalt när hästen har problem vid svansroten, hästen pratar mkt med svansen men om den är ledsen, förvirrad eller nedstämd, kanske lite utstött i flocken, då kan den spänna och knipa med svansen.

Såklart kan det även vara fysiskt.
 
Alltid bra att ta ut en massör. :D ;)
Men jag håller med föregående talare.. Att man skulle nog vilja känna igenom hela hästen.
 
Okej, vad bra. För då ska jag ta O ringa henne så får hon massera honom. Så får vi se vart det sitter. För han är så oerhört käsnlig vis svansroten O bockar O sparkar när vi skulle tömköra honom O hade svanskappa. Så jag är orolig för honom.
Fast han är en ensamvarg O tycker om att vara för sig själv O verkar vara väldigt trygg här hemma.

Utstött ur flocken är han nog inte, eftersom det bara är han O ett sto nu eftersom vi har nyligen tagit bort en häst. Så han kanske tycker det är tråkit Elr så?
 

Liknande trådar

Hästvård Igår skrev stallägarna att min häst låg ner i hagen, hon hade gått ifrån sitt hö. Stallägaren gick ut och reste henne upp då smaskade...
Svar
1
· Visningar
285
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 275
Senast: Bee
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 390
Senast: FUNNY
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp