Bukefalos 28 år!

J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag kan inte hitta mitt FIPO och jag undrar hur Speedpassen går till.

Jag är mycket tacksam för svar!

/Niggi

---------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
 
Sv: Speedpass

Plättlätt, från startlinjen skall hästen ligga i pass. Det skall den göra i 100 m, det är tidtagningssträckan. Hur du beter dig före och efter är oväsentligt, bara hästen ligger kvar i pass 100m för en godkänd tid.

Under denna sträcka står domare, och de bedömer om din häst ligger i pass hela vägen.
 
Sv: Speedpass

och det är flygande start (50 m i valfri gångart före startlinjen) och du får ha spö.

/Malin
 
Sv: Speedpass

Oki, vad bra att du skrev det!
Är själva "grenen" 150 m då? För man räknar väl inte med något efter?

Tacksam för svar!

/Niggi

-------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
 
Sv: Speedpass

njaa, jag skulle säga att grenen är 100 meter eftersom ingen bedömning eller liknande görs före eller efter de 100 meterna... :)
 
Sv: Speedpass

Jo, det är sant.
Men själva ridningen pågår i 150 eller?

/Niggi

-------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
 
Sv: Speedpass

tja rider gör du ju både före och efter, men det bedöms inte. Grenen heter i FIPO Speedpass P2 100 m och skall ridas på en minst 150 m lång passbana. Mne u bedöms i pass i 100 m.

/Malin
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: Joel
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: co-SMAD4
·
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: aglaonema
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 887
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp