Otherside

Trådstartare
Fråga från en okunnig: längs min promenadväg finns en bana där husägaren tränar Rallylydnad med sin/sina hundar. Så mycket förstår jag. Men - på banan finns en stor spegel. Vad behövs den till? Den står på marken, är kanske metern hög, drygt. :confused:
 
Fråga från en okunnig: längs min promenadväg finns en bana där husägaren tränar Rallylydnad med sin/sina hundar. Så mycket förstår jag. Men - på banan finns en stor spegel. Vad behövs den till? Den står på marken, är kanske metern hög, drygt. :confused:

För att kunna se hunden i olika positioner utan att aktivt behöva vrida och titta på hunden då detta kan störa positionsarbete. Du tittar i spegeln istället för direkt på hunden. :)
 
Också smidigt vid övningar där du inte ser hunden och vill kunna belöna snabbt, ex ett läggande under gång - du går mot spegeln, säger kommandot och kan då om hunden gör ett bra läggande skicka hunden på en pangbelöning utan att behöva vända på dig först. Vid stegförflyttningar, backande etc är det rätt omöjligt att se om hunden är rak och rör sig korrekt utan speglar. Älskar speglar!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 895
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 116
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 986
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp