spela av musik från webbradio

S

scotty

Jag vill spela in musik från webbradion. Eftersom man kan spela in från stereon till cassetteband så borde det ju kunna gå att göra det till datan. Någon som vet hur man gör och vad som krävs för att kunna göra det? Kram Carina
 
Sv: spela av musik från webbradio

ja det går jätte lätt kommer dock inte ihåg vad programmet heter men kan kolla upp det åt dig ;)
 
Sv: spela av musik från webbradio

Tack men hajar inte vad menar du med den sista meningen. Jag förmodar att det är engelsk text på det du föreslog. Vet du om det är gratis eller om det kostar en massa pengar? Erkänner min dåliga engelska. Carina
 
Sv: spela av musik från webbradio

den sista meningen var att du ska använda dig av www.google.se inan du ställer frågor på ett forum :)
 
Sv: spela av musik från webbradio

Förstår inte varför. Det funkar ju här på buke.
 
Sv: spela av musik från webbradio

hm ja men det går ut på att någon annan får googla åt dig för att du är för lat? för att göra det själv...
 
Sv: spela av musik från webbradio

Ursäkta att du svarade på min fråga då.
 
Sv: spela av musik från webbradio

haha nej inget ursäkta :P
får man fråga om åldern på människan i andra änden?
 
Sv: spela av musik från webbradio

45 år och har inte pluggat engelska sen skolavsl. 1976. Och ordet googla har jag aldrig hört talas om. Har blivit självlärd inom data och internet. Lyckats förstöra 2 datorprogram på grund av mina tester att kunna lära mig.
 
Sv: spela av musik från webbradio

scotty skrev:
45 år och har inte pluggat engelska sen skolavsl. 1976. Och ordet googla har jag aldrig hört talas om. Har blivit självlärd inom data och internet. Lyckats förstöra 2 datorprogram på grund av mina tester att kunna lära mig.

men förstöra går inte.. det är bara ngn inställning du kan ändra tillbaka :)
och google är ett annat ord för att söka på www.google.se
vilket man gör innan man postar en ny tråd på ett forum.
och jag vet att det är många som inte kan engelska DÄRFÖR kan man kryssa i en ruta inne på google.se "sök endast på svenska sidor" så får du endast fram svenska svar ;)
något mer du undrar är det bara att fråga :)
 
Sv: spela av musik från webbradio

Tack så jättemycket. Då vet jag.
 
Sv: spela av musik från webbradio

Du har vunnit dagens poäng i korrekt uppförande Ne0 :bow:
 
Sv: spela av musik från webbradio

Fast frågan kvarstår.
Har Scotty fått svar på sin fråga?
 
Sv: spela av musik från webbradio

Mitt tipps är att du använder winamp som mediaspelare, det är ett kraftfullt verktyg som spelar upp istortsett vadsomhelst. dessutom är det gratis, och snabbt, tillskillnad ifrån windows media player.

om du gör det, så ska du iaf använda dig av Streamripper, http://streamripper.sourceforge.net/ det är lätt att komma igång om man läser den medföljande hjälpfilen.
 
Sv: spela av musik från webbradio

Baka_kun skrev:
Mitt tipps är att du använder winamp som mediaspelare, det är ett kraftfullt verktyg som spelar upp istortsett vadsomhelst. dessutom är det gratis, och snabbt, tillskillnad ifrån windows media player.

om du gör det, så ska du iaf använda dig av Streamripper, http://streamripper.sourceforge.net/ det är lätt att komma igång om man läser den medföljande hjälpfilen.

Det här winamp? Är det nåt man kan ha istället för windows media player? Och vad är streamripper? Är det också något man kan ha istället för windows media player? Tänkte åka in till en databutik på onsdag och ställa mina nybörjarfrågor. Gjorde det en annan gång när jag ville kunna spela in filmer från tv:n och bränna av dom i min brännare i datan. Jag tyckte att han nästan skrattade åt mig för jag har noll insikt i sådana här grejor så därför ville jag prova att fråga här innan jag frågar en försäljare. Tack för att du svarade med en vänlig ton(ord). Kram Carina
 
Sv: spela av musik från webbradio

winamp är en musikspelare som är många gånger bättre än windows media player ja, framförallt snabbt i responsen och tar inte lång tid att hitta låtarna. stremripper är ett program som fångar webbradio/tv strömmen och sparar det i filer, döper efter name-taggen i strömmen också.
 
Sv: spela av musik från webbradio

Baka_kun skrev:
winamp är en musikspelare som är många gånger bättre än windows media player ja, framförallt snabbt i responsen och tar inte lång tid att hitta låtarna. stremripper är ett program som fångar webbradio/tv strömmen och sparar det i filer, döper efter name-taggen i strömmen också.

Nu tror jag att jag fattat det här lite bättre om vad som behövs för att kunna göra detta. Hjärtligt tack. Carina
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
222
Senast: Enya
·
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
337
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp