Spela in sig själv och lägga upp på Instagram?

bettysmatte

Trådstartare
Min roman har en sida på Instagram, där jag lägger upp inlägg kring boken men också en massa annat som t.ex. handlar om sekelskifteshistoria (kläder, inredning, matlagning, osv). Nu har jag kommit på idén att det skulle vara kul att göra en kort video där jag läser några sidor ur boken. Som en liten reklamsnutt för att få folk intresserade av att läsa min bok. Vad ska man tänka på? Vad skulle göra att en sådan video blev intressant för er? Och så vidare.... Ska man använda datorns mikrofon, eller behöver man något "bättre" för att ljudet ska bli okej?
 
Det bästa är nog att ha någon form av mic, men hörlurar till telefonen tex brukar funka bra. Enklast är nog om du bara spelar in dig själv med telefonen 😊

Lägg den sen som ”filmrulle” på instagram så når den många olika personer, inte bara de som följer din sida 😊
 
Mobilens mikrofon funkar fint men försök spela in i ett så "dött" rum som möjligt för att minimera rumsklang som åtminstone jag tycker är rejält störande i ljudbokssammanhang. Det låter oftast bättre i sovrummet än i köket, t ex.
 
Det bästa är nog att ha någon form av mic, men hörlurar till telefonen tex brukar funka bra. Enklast är nog om du bara spelar in dig själv med telefonen 😊

Lägg den sen som ”filmrulle” på instagram så når den många olika personer, inte bara de som följer din sida 😊
Tack för tips :) !!
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 340
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 608
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 818
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 107
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp